Välisekspert innustas koolijuhte

18. sept. 2015 - Kommenteeri artiklit

Rahvusvaheliselt mõjukad hariduseksperdid Andy Hargreaves ja Alan Boyle õpetasid TÜ haridusteaduste instituudis 10. septembril koolitusel Eesti koolijuhtidele, kuidas edendada haridusasutuste saavutusjuhtimist.

Koolitus baseerus maailma kümne mõjukaima haridusteadlase hulka kuuluva Andy Hargreavesi äsjailmunud raamatul „Uplifting Leadership. How Organizations, Teams and Communities Raise Performance”.

Tuginedes USA ja Inglismaa kogemustele, arutleti küsimuste üle, millest meil pole tavaks rääkida, näiteks kuidas pöörata ebaõnnestumist eduks või teha koostööd võistlevate õppeasutustega.

„Hargreavesi juhtimisteemalisi teoseid olen enne ka lugenud, tulingi siia sooviga viia raamat ja inimene kokku, isiksus annab ju raamatule palju juurde,” sõnas Tartu Kivilinna kooli direktor Karin Lukk. „Sain täna kindlust, et ei tasu karta, kui lähed uuendusi ellu viima ja tunnetad vastasseisu, see käib muutustega kaasas. Noore koolijuhina olen olnud sellest alati pisut heitunud. Aga Hargreaves julgustas, et vastasseis annab kinnitust, et muutus on toimumas. Kui edu tundub kestvat, tuleb mõelda, et midagi on vaja muutma hakata.”

Innustamist ja toetust koolijuhile on aga Luki sõnutsi väga vaja. Meie koolitustel kipub seda vähe olema, keskendutakse pigem teadmiste edastamisele.

Tartu Raatuse kooli direktor Toomas Kink meenutas, et Hargreaves on koostööd teinud ka Dean Finkiga, kes 1990-ndatel käis Eestis koolitamas ja Omanäolise Kooli kaudu lõi meie koolimaastiku kõikuma.

„Hargreaves paneb asjade üle teistmoodi mõtlema, koolijuhil ei jätku ju aega iseenda ja organisatsiooni tegevust analüüsida,” tõdes Kink. „Kogu aeg viskad sütt alla, et oleks auru. Kuumad teemad neelavad mõtisklemise aja ära. Hargreaves rõhutas süsteemse mõtlemise ja suure pildi nägemise tähtsust.”

Üle 30 aasta Tartu Descartesi kooli juhtinud Jaan Reinson märkis, et nii pika kogemuse puhul on keeruline leida koolitustel midagi, mille peale pole ise tulnud. Üks soovitus läks aga asja ette: pööra asjad tagurpidi, hakka vahel tagant pihta ja tee teistmoodi kui seni. Oleme harjunud, et koolikorralduses on omad reeglid, mille eiramine on keeruline kui mitte võimatu.

„Koolitustel tarku inimesi kuulates tekib aeg-ajalt äratundmine: ma ju teengi nii,” täheldas Kärdla ühisgümnaasiumi direktor Ivo Eesmaa. „Täna räägiti, et laste innustamiseks tuleb innustada õpetajaid. Oli hea meel, et olen selle peale iseseisvalt tulnud.”

Sirje Pärismaa


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!