Tartu ülikooli uus õpetajahariduse tegevuskava
Tartu ülikooli uus õpetajahariduse tegevuskava 2016–2020 sõnastab valdkonna arengueesmärgid ning on oluline alusdokument edasisele koostööle õpetajahariduse vallas Tartu ülikoolis. Ülikooli eesmärk on olla ühiskonna vajadustele vastav teaduspõhise haridusinnovatsiooni looja, õpetajahariduse pakkuja ning õpetajate täienduskoolituse liider Eestis. Arengukava sõnastab viis arengueesmärki ning nende saavutamiseks vajaliku tegevuse.
Tegevuskava koostamist koordineerinud TÜ Pedagogicumi juhataja professor Margus Pedaste sõnul on fookusesse toodud haridusteadus ja teadusrühmade toetamine.
Teiseks on viidud rõhk õppekavade arendamiselt õppemeetoditele: „Meil on head õppekavad, kuid need jäävad tihti realiseerimata õppejõudude või üliõpilaste harjumuste tõttu. Peame iseenda ja teiste suhtes olema senisest nõudlikumad ja tegema ka rohkem koostööd,” tõdes Pedaste.
Pedaste sõnul on väga oluline, et tegevuskava valmis ülikooli kõigi valdkondade esindajate ning üliõpilaste, õpetajate ja koolijuhtide koostöös, tuginedes mahukale ankeetküsitlusele, millele vastas ligi 700 inimest ülikoolist ja väljastpoolt.