4000 tasuta õppematerjali

11. dets. 2015 - 6 kommentaari

Septembris avatud www.opiveeb.ee on Eesti kõige kiiremini kasvav tasuta materjalide kogu. Õpetajad jagavad Õpiveebis materjale oma õpilastega ja need võib avaldada ka kõigile kasutamiseks. Kolme kuuga on kogunenud pea 4000 materjali ja iga päev tuleb juurde.

Õpiveeb on kasvanud välja MTÜ-st Silmaring. Alguses tegime õppevideoid ja veebipõhiseid eksamikursusi. Neidki teeme endiselt. Viimased kaks aastat oleme töötanud välja veebipõhist õpikeskkonda, mis lihtsustaks õpetaja elu ja aitaks teha interaktiivseid tunde. Kontseptsiooni on panustanud üle 400 õpetaja. Praegu saab Õpiveebis hallata oma materjale ja jagada neid õpilastega.

Kevadel katsetasime esimese versiooniga, mis sai palju parandusettepanekuid. Septembris avatud versiooni tagasiside oli juba väga positiivne.

Lõime lihtsa süsteemi, kus õpetaja saab ühes kohas hoida oma failid ja lingid ning lisada YouTube’i videod ja Learningappsi harjutused. Materjalidele pääseb ligi igast arvutist või nutiseadmest. Samas keskkonnas saab neid jagada õpilastega.

Ühise tasuta materjalide kogumiku loomiseks korraldasime talgud. Parimad materjalilisajad on Keila kooli, Valga, Laeva ja Tabivere põhikooli õpetajad, suurim on olnud Are kooli õpetajate panus.

Järgmiseks valmib õpiveebis interaktiivsete testide moodul, kus esimesena saab õpetaja koostada õpilastele enesekontrolli teste. Õpilased saavad tagasiside koheselt ja tulemused on näha ka õpetajale. Testide funktsioon on õpetajatele-õpilastele tasuta.

Õpiveeb valiti Prototroni konkursil Eesti 11 parima idufirma hulka, Chivas the Venture Eesti võistlusel aga viie parima ettevõtte sekka.


6 kommentaari teemale “4000 tasuta õppematerjali”

  1. Allar Veelmaa ütleb:

    Tere!

    Kolme kuuga oleks võinud koguneda ka 300 000 uut materjali ja see poleks mind imestama pannud. Olen vaadanud nn matemaatika õppematerjale ja üsna kiiresti sai selgeks, et üles on pandud terve hulk n.ö materjale, mille puhul pole vaevutud isegi kontrollida, kas need vastavad kehtivale õppekavale või mitte.

    Üles oli pandud ka materjale, mille puhul tuli Õpiveebi omanikele meelde tuletada, et isegi Eesti Vabariigis kehtib autoriõiguse seadus. Ma palusin kõik minu õppematerjalid sealt ära koristada, täna leidsin ikka veel ühe. Ka teiste õpetajatega on nii olnud, et ilma loata on nende materjale üles riputatud.

    Mõni õppematerjal on iseäranis asjalik. Nii on ühe gümnaasiumi matemaatika kitsa kursuse õppematerjali nimi “Tervitus” ning sisuks on kaks lauset “Head uut õppeaastat! Edu matemaatika õppimisel.” Kasutajate arvuks on märgitud 16. Kui ma seda keskkonda kasutaks, siis lisaks selle “õppematerjali” kindlasti oma e-õpikusse.

    Soovitan Õpiveebi reklaamijatel tutvuda ka Karistusseadustikuga, eriti paragrahv 209-ga.

    Aga muidu ikka edukat tegutsemist!

  2. Peep Leppik ütleb:

    Väga vajalik ja asjakohane kommentaar, Allar VEELMAA!
    Juhiksin tähelepanu veel ühele märksõnale – AEG – selle kasutamine tunnis. Jääb mulje, et paljud õpetajad veebitavad ja powerpointitavad seepärast, et õpilasi lihtsalt millegagi TEGELEMA PANNA… Kui õpetaja igas tunnis kaotab kasvõi 1 minuti, siis teeb see nädalas ca pool tundi ja õppeaastas juba ühe nädala (!) tunnid. Kirjutasin sellest lähemalt kunagi (kui minu artikleid tohtis Õp Lehes veel avaldada) oma kooli praktika-uurimuse põhjal… Koolis on vähe uut – Janis Cimze olevat oma seminaris tunde alustanud lausa sekundilise (!) täpsusega.
    Ja muidugi tuleb igasuguse didaktilise materjali kasutamisel arvestada, et ABSTRAKTNE MÕTLEMINE (see on psühholoogide poolt põhjalikult läbi uuritud valdkond) algab lastel alles 11.eluaasta ümber. Seepärast soovitan ka vanade õpikute materjale – kuni tsaariajani välja. (Hm! – siis arvestati psühholoogiaga enam kui tänapäeval). Teisendades Allar Veelmaad – enne tegutsemist ka edukat MÕTLEMIST!

  3. Tõnis Kusmin ütleb:

    Osad õpetajad soovivad lisamaterjali, millega õpilastes huvi tekitada ja õpiväljundeid targemini saavutada. Õpiveebis ongi lihtne neid materjale leida: ei pea nii palju guugleldama ja erinevatelt lehtedelt otsima – neid leiab lihtsasti õppekava järgi. Materjali koguneb palju ja õpetaja ise valib, mis on tema jaoks sobiv.

    Õpiveebi eesmärk on soodustada materjalide avaldamist. (Ebasobivast materjalist saab Õpiveebi teavidtada ja see eemaldatakse.) Me loodame koguda võimalikult palju materjale, et nende hulgast leiaks ka tõelisi pärleid. Soovime edendada õpetajatevahelist koostööd põhimõttel: avaldan oma materjali ja saan teistelt veel rohkem vastu.

    Oleme kaks aastat loonud keskkonda, mis lihtsustaks õpetaja tööd ja meeldiks ka õpilastele. Loodan, et leidub õpetajaid, kes seda hindavad. 🙂

  4. Marcus Hildebrandt ütleb:

    Õige tähelepanek. Kes oskab piisavalt saksa keelt, võiks lugeda:
    “Die Lüge der digitalen Bildung: Warum unsere Kinder das Lernen verlernen” (autorid: Gerald Lemke ja Ingo Leipner).

  5. […] lõpuks (14. dets kell 23.59) kogunes üle 4200 õppematerjali. Loe ka artiklit Õpetajate Lehes: https://opleht.ee/4000-tasuta-oppematerjali Iga lisatud materjal andis kasutajale punkte (link = 1p, fail = 2p, video link = 2p) ning […]

  6. Raul Veede ütleb:

    Ettevõtmine on iseenesest igati kiiduväärt. Aga autoriõigusse ei maksa siiski nõnda suhtuda, et kõigepealt korjame kõik internetist leitu kokku ja kui autor peale satub, võtame maha. Selle eest võib Eestis saada kuni kolm aastat järelemõtlemisaega. Parem on liikuda edasi aeglasemalt, kuid korrektselt.

Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!