Kas sina oled see, kes nopib ainult kõige ilusamaid lilli?

7. dets. 2015 Meeli Rannastu, KJPG infojuht; Anneli Jõgioja, õpetaja - Kommenteeri artiklit

Sellise küsimuse maalisid õpilased paberile novembri lõpus Tartu Kristjan Jaak Petersoni gümnaasiumis (KPJG) läbi viidud kodanikunädalal „Teadlik kodanik on hea kodanik”.

Integratsiooni ja migratsiooni sihtasutuse (MISA) projektiga ühinesid selle käigus KJPG ja Tartu Annelinna gümnaasiumi (TAG) noored vanuses 14–19 aastat, et erinevate tegevuste kaudu laiendada oma teadmisi Eesti ühiskonnast ja kodanikuks olemisest.

TAG on üks esimesi venekeelseid gümnaasiume, mille õppekavasse on viidud kakskeelne õpetus, KJPG on Eesti suurim klassikaline ehk nn puhas gümnaasium, kus õpib 709 õpilast, sealhulgas 37 õpilast kakskeelsetest peredest, kus räägitakse peamiselt vene, aga ka soome, hollandi, inglise, hispaania ja armeenia keelt.

Kodanikunädala eesmärk oli toetada eri rahvustest noorte kujunemist aktiivseteks ja vastustundlikeks kodanikeks. Võistelda sai foto- ja videokonkursil ning mõõtu võtta mälumängus. Igal päeval tutvustasid oma tegemisi huvitavad lektorid väljastpoolt kooli (Tartu maakohtust, maksu- ja tolliametist, kriminaalpolitseist). Gümnasistid ise harisid kaasõppureid projektide kirjutamise ja läbiviimise teemal. Tehti emotsionaalseid rühmatöid kodaniku- ja inimõiguste teemadel. Ühise tegevuse käigus valmisid KJPG seinale temaatilised püsistendid, kus väljapanek on mõlema kooli õpilaste koostatud ja kujundatud.

KJPG õppekvaliteedi juht Anna-Liisa Blaubrük selgitas püsistendide loomise ideed: „Kool kui haridusasutus peab pakkuma infot mitte ainult klassiruumis, vaid kogu koolikeskkonnas. Inimõiguste temaatika on oluline. See peaks olema sügaval inimese sees, et suhtud endast erinevatesse inimestesse tolerantselt. Tähtis on arvestada, et sind ümbritsevad inimesed võivad olla väga erinevad ja see ongi osa inimõigustest ‒ õigus olla erinev ja samas teistega võrdne. Lisaväärtuseks on rühmatöödest välja tulnud küsimused ja tõdemus, et vabadustega kaasnevad ka kohustused ja vastutus.” Võrdsel kohal kooli aukirjade, kooli missiooni ja visiooniga on nähtaval ja talletumas info selle kohta, kuidas olla hea kodanik.

MISA projekt andis eri rahvustest noortele võimaluse luua omavahel kontakte ja aitas kaasa sallivuse ning ühisarusaamade tekkimisele mitmekultuurilises keskkonnas. Tunnustust on väärt eestvedajad ‒ projektijuht Riho Rosin ja KJPG ühiskonnaõpetuse õpetaja Urmas Persidski. Koostöös valminud plakatid ja stendid panevad endasse vaatama ning järele mõtlema hiljemgi, sest – kas kellelgi on õigust mõelda, et vaid tema korjab kõige ilusamaid lilli?


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!