Abiks teadushuviringi juhendajale

22. jaan. 2016 Katrin Saart Eesti teadusagentuur - Kommenteeri artiklit

Eesti teadusagentuur esitles 20. jaanuaril Tartus raamatut „Arenev teadushuviharidus. Õpime kogemustest”. Kogumik on toeks alustavatele juhendajatele ja huvijuhtidele.

Eesti noorte tulemused PISA testides on olnud head, kuid samas peame tõdema, et see ei näita suurt huvi loodus- ja täppisteaduste ning tehnoloogia (LTT) valdkondades õppimise vastu pärast gümnaasiumi lõpetamist.

Kahtlemata on üldhariduskool esmane ja kõige olulisem koht, kus noored eri õppeainetes teaduse ja tehnoloogiaga süsteemselt kokku puutuvad. Samas moodustab kool ainult osa meie õppekeskkonnast – palju toimub väljaspool. Ühtlasi peame andma inspireeriva õpikogemuse neile, kelle huvi on sügavam, kui võimaldab rahuldada kooliprogramm.

Huviharidusel on oluline roll noore huvile vastavate eakohaste ja erialaselt pädeva tegevuse toetamisel, mis võimaldab avastada ja arendada andeid, toetada nende väljakujunemist eduelamuste kogemiseks ning osaleda ühistegevuses. Mitmekesine huviharidus annab võimaluse saada põhjalikku teavet huvipakkuvate nähtuste kohta, otsida ja omandada eri valdkondades uusi teadmisi ning oskusi.

Teadushuviringe on vähem kui muid huviringe, selle üks põhjus on ringijuhendajate puudus. Raamatu „Arenev teadushuviharidus. Õpime kogemustest” koostamisega soovisime pakkuda tuge alustavatele juhendajatele ja huvijuhtidele tegevuse planeerimiseks laiemalt ehk kõigile neile, kes peavad teadushuviharidust tähtsaks ja soovivad sellesse panustada.

Kaante vahele on koondatud teadushuvihariduses tegelevate inimeste mõtteid ja kogemusi, millest võiks abi olla neil, kes alles plaanivad südamelähedasel teemal lastele põnevat harivat tunnivälist tegevust pakkuda, aga ka neil, kes seda juba teevad. Enamik raamatust on tõlgitud ja kohandatud Soome autorite materjalidest teadushuvihariduse korralduse ja pedagoogika kohta ning sellele on lisatud Eesti juhendajate kogemusi. Lisaks on koondatud ideid 2015. aasta teaduse populariseerijate suvekoolis osalejatelt.

Raamat on osa Soome-Eesti koostööprojektist „Kvaliteetse teadushuvihariduse põhimõtete väljatöötamine Soome ja Eesti huviharidussüsteemide alusel”. Projekti üks eesmärk oli vahetada vastastikku teadushuviringide tegevuse korraldamise kogemusi ja saada juurde professionaalseid oskusi, parandades nii laste ja noorte mitmekülgset huviharidust.

Loodetavasti leiab esimene raamat järje, kus keskendutakse juba detailsemalt teadushuvihariduse eri valdkondade probleemidele ja eripäradele.

Raamatu veebivariant on kättesaadav Eesti teadusagentuuri kodulehelt http://www.etag.ee publikatsioonide alt või kirjutada: katrin.saart@etag.ee


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!