Õpetajate Leht 29. jaanuaril

28. jaan. 2016 - Kommenteeri artiklit

Pool tuhat õpilast heitles Teaduslahingus

25.‒29. jaanuarini leidsid aset teise Teaduslahingu maakondlikud võistlused, kus üle poole tuhande 7.‒9. klassi õpilase 102 koolist lahendasid ülesandeid, mis seovad teadust ja igapäevaelu. Eri ülikoolide tudengitest koosneva MTÜ Elus Teadus korraldatud Teaduslahing pälvis mullu teaduse populariseerimise konkursil parima uue algatuse peapreemia.

Töökogemus võib hakata pabereid asendama

Kõrgkoolid on juba aastaid võimaldanud tööpõllult tagasi õpingute juurde asuda VÕTA (varasema õpi- ja töökogemuse arvestamine) abil. Kolme aasta pärast võib aga juhtuda, et töökogemusega inimene saab hüpata järgmisele haridustasemele eelmise taseme diplomita. Kui kooskõlastusringil olev haridusseaduse eelnõu vastu võetakse, võib põhikoolitunnistuseta kandideerida gümnaasiumi, bakalaureusediplomita magistrantuuri ja ehk gümnaasiumitunnistuseta ülikooligi.

Oht digipöördel

„Kuidas tagada, et tunni ajal laps nutiseadmes ikka ainult õppetööga seotuga tegeleb?” küsib psühholoog ja pereterapeut, laste internetisõltuvuse uuringu „Digilaps” põhitäitja Kätlin Konstabel.

Elamata elud

„Madalamatel astmetel on inimesed küllaltki sarnased, ent kõrgemate tasemete − mõistuse ja kõlbluse – erinevused on indiviiditi väga suured,” kirjutab pedagoogikateadlane Maie Tuulik, kelle sõnul võime me kogu oma elu mööda saata, jõudmata inimese tasandile.

Ilmatsalu kool kannab väärtuskasvatuse kooli tiitlit

Ilmatsalu kooli direktor Anu Köidam ei suutnud oma kõrvu uskuda, kui väärtuskasvatuse konverentsil paluti rändkarika vastu võtmiseks lavale just temal. Ilmatsalu koolile anti üle tiitel „Väärtuskasvatuse kool 2015”.

Kutsekool aitab kogu maakonda edasi vedada

Võrumaa kutsehariduskeskuse uus kompetentsikeskus Tsenter toetab oma maakonna ja kogu Eesti puidu- ja mööblitootmise arengut. Tsentri toel peab piirkonna puidu- ja mööbliettevõtete käive kasvama kaks korda.

Teadus- ja arendustegematus

Riigiteadlane Tuuli Stewart kirjutab, et kui mõelda vaid lühiajalisele kokkuhoiule hariduses ja teaduses, siis on kõige mõistlikum ülikoolid Eestis kinni panna ja lasta noortel endil mujal võimalusi otsida – parimad löövad läbi.

eLasteaed.ee – kellele ja milleks?

eLasteaed.ee loomise eesmärk oli lihtsustada lasteaia igapäevatööd ning parandada lastevanemate ja õpetajate suhtlemise võimalust, kirjutab eLasteaed.ee arendusjuht Oliver Kasak.

Kultuurisündmus

„Kultuurisündmuse” külgedelt saame teada, milliseid teatri-, muusika-, kunsti- ja filmielamusi pakub kevadhooaeg.

Meie unustamatu näitering

Ajakirjanik Linda Järve kirjutab Tallinna 10. keskkooli, praeguse Nõmme gümnaasiumi kunagisest legendaarsest näiteringist, mida juhendas Tamara Vint ning kus on käinud palju tuntud inimesi.

Kadrioru saksa gümnaasium 55

Kadrioru saksa gümnaasiumi koolipere on jõudnud arusaamisele, et tänapäeva õpilased on haridust omandades varasematest erinevate ootuste ja vajadustega ja tänane Eesti kool peab suutma neile vastu tulla. Muutunud õpikäsitus ei ole viirus, mida karta. Teistmoodi tegemine ja mõtlemine tuleb omaks võtta ja seda ühtse perena aineüleselt juurutada. Ja muutunud õpikäsitust rakendataksegi Kadrioru saksa gümnaasiumis igal rindel, ehkki mõttelaadi muutusega kohaneda ei ole lihtne ja kogu õppeprotsessi ümberhindamine võtab aega.

Õpetada elu on ainest tähtsamgi

„„Noored kooli” süsteemi võiks laiendada ja miks mitte ülikooli õpetajaõppega tihedamalt siduda. Meist tehti programmis poole aastaga üpris küpsed õpetajad. Õppisime lahendama muresid, milliseid ülikoolist tööle läinud isegi oodata ei oska,” ütleb Kaidi Menšikova, kes teist aastat Vaimastvere koolis eesti keelt õpetab.

 

 


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!