Kunst kõnetab gümnasiste

12. veebr. 2016 Kerttu Männiste Kadrioru kunstimuuseumi kuraator, KREA programmi üks koostajatest - Kommenteeri artiklit

Muuseumitundi on alati põimitud praktiline ülesanne, kus noor saab väljendada ning jagada kaaslastega oma mõtteid ja tundeid. Õhkkond on pingevaba, valesid vastuseid ei ole; programmis rikastub tundemaailm ja avardub teadmiste ning silmaring, kommenteerib Kadrioru saksa gümnaasiumi kunstiõpetaja Jaanika Kall Kadrioru kunstimuuseumis toimuva gümnaasiumile suunatud muuseumitundide sarja „Kunsti roll eri ajastutel” kasutegurit.

„Kunsti roll eri ajastutel” (KREA) on Eesti kunstimuuseumi kogude põhjal koostatud riiklikku õppekava toetav muuseumitundide sari gümnaasiumile. Ehkki muuseumitunnid leiavad aset barokses Kadrioru lossis, on programmi haare oluliselt laiem, kasutades näiteid 16.–21. sajandi kunstist. Eri ajastuid ja stiiliperioode kõrvutav ja võrdlev teemakeskne lähenemine võimaldab sügavamalt analüüsida ühiskonna ja kultuuris toimuva seoseid, võrrelda eri ajastute mõtteviise, aga leida kunsti kaudu ka inimkultuuri püsiväärtusi ja -omadusi. Seoseid loovate teemadena on muuseumitundide fookuses inimene isiklike ja ühiskondlike suhete kontekstis, kunstniku rollid, Euroopa kultuuriruumi tüvilugude ja sümbolite ringlus läbi ajastute. Eraldi teemana leiavad kajastamist kunstide ja kunstiteaduse kokkupuutepunktid teiste teadusvaldkondadega, milles käsitletakse loodusteaduste ja tehnoloogiapädevuste rolli kunstide arengus ning tänases kunsti(ajaloo)-alases uurimistöös.

Et kunstiteosed on loodud sidusas kultuuriruumis – olgu ajaloolises või nüüdisaegses –, julgustatakse õpilasi leidma kunsti seoseid eri valdkondadega, nagu kirjandus, muusika, loodus- ja ühiskonnateadused.

„Õpilased haaratakse aruteludesse. Tunnis tuuakse näiteid tänapäeva elust, mis on noorele tuttavad ja aitavad paremini luua võrdlevat pilti vaatluse all olevast ajastust,” selgitab Kall, kuidas temaatiline muuseumitund aitab teadmisele ja kogemusele tuginedes uut infot paremini vastu võtta ja seoseid luua.

KERTTU MÄNNISTE


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!