Mängides on lapsed valmis õppima ükskõik mida

19. veebr. 2016 Anneli Morgenson Tapa gümnaasiumi ja Tapa vene põhikooli matemaatikaõpetaja - 1 Kommentaar

Matemaatikaõpetajana töötades kuuled küsimusi, mida ikka ja jälle päritakse ja mida ka ise endalt küsid. Alljärgnevalt mõned nendest.

Kas õpetajaraamatut on vaja sellepärast, et õpetaja kvalifikatsioon on õppekava arendamisest maha jäänud?

Olen näinud enesekindlaid noori pedagooge, täpsemalt klassiõpetajaid, kes ei saa hakkama isegi kolmnurga kõrguse tõmbamisega. Kuidagi on kraad kätte saadud, aga põhjalikud matemaatikateadmised puuduvad. Olgu siis õpetajaraamat sellistele noortele abiks.

Kui lapsevanemad peaksid ise matemaatika õpetamise kinni maksma, et laps põhikooli lõpetamiseks vajalikud punktid kokku saaks, siis milliste teemade eest oleksid nad nõus tasuma?

Enamik lapsevanemaid tahab kõike tasuta. Alustame sellest, et väga paljud pered elavad vaesuse piiril, neil puudub võimalus raha kulutada.

Kas õpilastele võiks anda koduseid ülesandeid lahendamiseks ka koos vanematega?

Mõne algklassi lapsevanema lemmiktegevus on täita lapse töövihikuid. Olen sellistele vanematele saatnud olümpiaadide kodulehekülje lingi. Siis saavad nad lapsega kõrgemal tasemel lahenduskäiku arutada.

Mulle meeldib rohkem, kui näen vanemaid ja lapsi koos jalutamas. Rõõmsam ja tervislikum tegevus.

Kas uue õpiku retsensentideks võiksid olla ka eri valdkonna kõrgharidusega vanavanemate grupid?

Jah, tarka juttu võiksid lugeda ka lapsevanemad. Matemaatik saab matemaatikust nagunii aru, lapsevanema värske pilk võib tuua konstruktiivseid parandusi. Kui täiskasvanugi tekstist aru ei saa, siis on karta, et ka laps ehmub ja paneb õpiku käest.

Mitmendas klassis võiks lasta õpilastel panna minutilise täpsusega kirja oma ööpäevane ajakasutus, väljendada seda tulpdiagrammi abil ja kirjutada, kus võiks midagi muuta?

Mida varem, seda parem. Alustada võiks kolmandas klassis ja minna üheksandani välja, sest nii saab võrrelda tulemusi aastate kaupa. Õpilased näevad, kas nad on olnud piisavalt järjekindlad, kui saavad heita pilku möödunud aastale.

Oleks hea lasta õpilastel koostada samasugused diagrammid ka oma vanemate kohta, siis oskavad nad paremini võrrelda ja teha järeldusi suurte maailma tegevusest.

Mida lapsed ise matemaatikatunnis õppida tahavad?

Lapsed tahavad mängida. Mängides on nad valmis õppima ükskõik mida, sealhulgas arvuti abil. Kui teooria on käes, jagub ka rõõmuhetki ülesannete lahendamisel.

Mängulised õppematerjalid peaksid olema õpilasele kergesti kättesaadavad. Iga veebileht, kuhu tuleb eelnevalt registreeruda, pigem peletab. Kasulikud lingid olid mott.edu.ee leheküljel. Lapsed ja õpetajad tunnevad sellest puudust.

Matemaatika on ligitõmbav, mõnus ja huvitav aine ja tund. Õpetaja võimuses on teha nii, et lapsed tuleksid tundi rõõmuga. Masendavalt mõjuvad hinded ja punktid. Tasemetööd ja eksamid ei hinda õpilase arengut, vaid näitavad teatud teadmiste omandamist.

Kas õpilasel peaks olema võimalik valik, kas sooritada matemaatika eksam või mitte.

Jah.

ANNELI MORGENSON


Hetkel ainult üks arvamus teemale “Mängides on lapsed valmis õppima ükskõik mida”

  1. Pensionär/ õpetaja ütleb:

    Tere.
    Seesamune õpetaja õpik ei ole midagi uut siin ilmas. Õpetaja õpikuga puutusin kokku NL ajal 1978 kui õpetajana tööle asusin. Siis sai tellida õpikuid Venemaalt. Raamat postiga süsteemis pakuti õpikut õpetajale ja õpilasele. 1997 Saksamaal koolitusel sattusid minu kätte õpetaja õpik, õpilase õpik. Õpetaja õpikus oli lahenduskäik ette näidatud. Saksamaal on kasutusel internetikeskkonnad, kuhu autorid teiste riikide inimesi ligi ei lase. So see autori küsimus. Inimene, kes midagi valmis teeb, soovib töö eest tasu saada. Eestis minnakse kahjuks seda teed, et leiutatakse jalgratast. Keegi käib välismaal, näe seal midagi huvitavat. Võtaks kasutusele Copyright © keelab. Tuleks taotleda selle kasutust aga kõik jääb raha taha. Õpetajal seesamune rahakott puudub. Tulebki panna pea tööle jalgratta leiutamise suunas.

Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!