Cambridge’i matemaatikud vaatasid Tartu koole
Cambridge’i ülikooli matemaatikaõppe keskuse esindajad tutvusid 7. ja 8. märtsil Tartu erakoolis ja Miina Härma gümnaasiumis matemaatika õpetamisega. Teadlased tõi Eestisse Tartu ülikooli koolimatemaatika keskusest juhitav arvutipõhise statistika õppe projekt.
Tartu erakoolis külastasid Cambridge’i teadlased kahte tundi ja tundsid suurt huvi ka kooli kogemuste vastu IKT-vahendite kasutamisel.
„Külalistele väga meeldis, et neil õnnestus näha, kui eri moel me tahvelarvuteid õppetöös kasutame,” rääkis õpetaja Erli Kontkar. „Nende jaoks oli väga kiiduväärt, et tehnoloogia kasutamine ei asenda õpetaja ja õpilaste suhtlust, vaid on lisaväärtus.”
Külalised tutvustasid põgusalt ka Jaapani koolide kogemusi ning tõdesid, et tänapäeva maailmas arenevad kiiresti nii tehnika kui ka õpilaste huvid, kõik muutub pidevalt.
„Olime ühel meelel, et tehnoloogia kasutamine peaks traditsioonilistele meetoditele midagi juurde andma, mitte neid täielikult asendama,” lisas Kontkar.
Cambridge’i matemaatikaõppe keskus edendab ja uurib 5–19-aastaste noorte matemaatikaharidust nii Suurbritannias kui rahvusvaheliselt. Eestisse tulidki nad eeskätt tutvuma meie arvutipõhise statistikaõppega.
TÜ koolimatemaatika ja -informaatika keskuse juhataja dotsent Terje Hõimu sõnul töötati arvutipõhise statistikaõppe kontseptsioon ja õppematerjalid välja aastatel 2012–2014, esmane piloteerimine toimus 31 põhikoolis ja gümnaasiumis. Praegu lihvitakse õppematerjalide didaktikat ja kasutajasõbralikkust ning keskendutakse uutmoodi õppimise tulemuste hindamisele.
Õppekava on kontseptuaalselt uus – tundides pannakse suuremat rõhku õigete küsimuste ja eelduste sõnastamisele, tegevuse sisu ja arvutuskäigu kitsaskohtade mõistmisele ning järelduste tegemisele.
TÜ koolimatemaatikud arutasid Cambridge’i kolleegidega ka koostöö võimalusi õppematerjalide loomisel ja haridusuuringute tegemisel.