Eestikeelsed ülevaated OECD raportitest ja uuringutest käsitlevad Eesti teadus- ja arendustegevuse positsiooni maailmas ning Eesti elanike suhtumist teadusesse

11. märts 2016 Eesti teadusagentuur - 2 kommentaari

Eesti teadusagentuuri (ETAg) kodulehel on nüüd kõigile huvilistele kättesaadavad kaks eestikeelset kokkuvõtet, millest esimene on koostatud aastail 2014‒2015 ilmunud OECD teaduse-, tehnoloogia- ja innovatsiooniteemalistest mahukatest raportitest ning teine Euroopas ja Eestis läbi viidud küsitlustest, kus uuriti Eesti elanike suhtumist teadusesse.

Arenenud tööstusriike koondava rahvusvahelise majandusorganisatsiooni OECD viimased tähtsamad teadust, tehnoloogiat ja innovatsiooni käsitlevad raportid on OECD Science, Technology and Industry Outlook 2014 ja OECD Science, Technology and Industry Scoreboard 2015.  Nendest kiire ülevaate saamiseks on Eesti teadusagentuur koostanud eestikeelse kokkuvõtte, tuues välja Eesti kohta käivat infot.

Teine ülevaade võtab kokku neli uuringut, kus uuritakse Euroopa, sh Eestis inimeste suhtumist teadusesse, tehnoloogiasse ja innovatsiooni. Need on Responsible Research and Innovation (RRI), Science and Technology, Special Eurobarometer 401, 2013, Public opinion on future innovations, science and technology (PIST), Aggregate report, 2015, Public Perceptions of Science, Research and Innovation, Special Eurobarometer 419, 2014 ja Tartu ülikooli ühiskonnateaduste instituudi korraldatud sotsioloogiline uuring Mina.Maailm.Meedia (MeeMa), 2002, 2005, 2008, 2011 ja 2014.

Lisaks tuuakse ülevaates välja kaudselt teaduse mainet käsitlevaid arve haridus- ja teadusministeeriumi statistikast (Haridussilm) ja Praxise kahest uuringust („Koolilõpetajad ja nende karjäärivalikud. Keskharidusastme lõpetajate valikute uuringu lõpparuanne” (2012) ja „Teadust ja tehnoloogiat populariseerivad tegevused Eestis” (2013)) ning kahest eespool nimetatud OECD raportist.

„Loodan, et infoküllases maailmas orienteerumiseks ja Eesti positsiooni võrdlemiseks rahvusvaheliselt on lühiülevaated toeks paljudele teadus- ja innovatsioonipoliitika kujundajatele ja otsustajatele,” põhjendas ülevaadete koostamise vajadust ETAg-i tegevjuht Karin Jaanson.

Tegemist on esimeste taoliste ülevaadetega, need on vabatõlkelised ja põhinevad koostaja valikul.

Lingid kokkuvõtetele

http://www.etag.ee/wp-content/uploads/2014/02/Teaduse-maine_uuringute-%C3%BClevaade_070316.pdf

http://www.etag.ee/wp-content/uploads/2014/02/OECD-STI-2014-report_030316.pdf

EESTI TEADUSAGENTUUR

 

 


2 kommentaari teemale “Eestikeelsed ülevaated OECD raportitest ja uuringutest käsitlevad Eesti teadus- ja arendustegevuse positsiooni maailmas ning Eesti elanike suhtumist teadusesse”

  1. Peep Leppik ütleb:

    Kahtlen juba ammu igasuguste nn raportite ja uuringute TEADUSLIKUS VÄÄRTUSES (eriti kui nad veel rahvusvahelised on) – oleme hakanud võrdlema võrreldamatuid asju. Ühel lingil jooksis pidevalt läbi – Kuidas te hindate teaduse ja tehnoloogia jne…? TEADUS on ju täiesti omaette mõiste ja TEHNOLOOGIA omaette. Kuidas saab küsida hinnangut kahe üsna vastandliku mõiste kohta ÜHEST hinnangut? Nii on tulemustes TEADUS ise täiesti kadunud. Jääb vaid sõnade mass ja uhked graafikud! Kellele neid vaja on?

  2. Peep Leppik ütleb:

    Kahtlen juba ammu igasuguste nn raportite ja uuringute TEADUSLIKUS VÄÄRTUSES (eriti kui nad veel rahvusvahelised on) – oleme hakanud võrdlema võrreldamatuid asju. Ühel lingil jooksis pidevalt läbi – Kuidas te hindate teaduse ja tehnoloogia jne…? TEADUS on ju täiesti omaette mõiste ja TEHNOLOOGIA omaette. Kuidas saab küsida hinnangut kahe üsna vastandliku mõiste kohta, ÜHEST hinnangut? Nii on tulemustes TEADUS ise täiesti kadunud. Jääb vaid sõnade mass ja uhked graafikud! Kellele neid vaja on?

Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!