Lapsed kogusid keskkonnakampaania käigus 3,9 miljonit teeküünlaümbrist

22. märts 2016 Mari-Liis Kallismaa keskkonnakampaania “Küünlaümbriste jaht” korraldaja - Lapsed kogusid keskkonnakampaania käigus 3,9 miljonit teeküünlaümbrist kommenteerimine on välja lülitatud

Rohkem kui 12 000 last kogus keskkonnakampaania „Küünlaümbriste jaht” käigus nelja kuuga 3,9 miljonit teeküünlaümbrist. Kampaania toimus Eesti suurima ringlussevõtuteenuste pakkuja Kuusakoski eestvedamisel juba kolmandat aastat järjest.

Keskkonnakampaania eesmärk oli koguda kokku võimalikult palju tühjaks põlenud alumiiniumist teeküünlaümbriseid. Kui varem on “Küünlaümbriste jahil” saanud osaleda 1.–6. klassi õpilased, siis tänavu kaasati esmakordselt ka lasteaialapsed ja 7.–12. klassi õpilased.

Kuusakoski juhatuse esimehe Kuldar Suitsu sõnul kasvas keskkonnakampaanias osalenute arv võrreldes eelmise aastaga ligi kaks korda ning kokkukogutud küünlaümbriste hulk suurenes ligikaudu kolm korda. „Tänavu võttis „Küünlaümbriste jahist” osa 12 414 keskkonnateadlikku noort 365 koolist ja lasteaiast üle Eesti,” rääkis Suits. “Esindatud olid kõik maakonnad, kuid kõige enam ümbriseid koguti Tallinnas ja Harjumaal, Lääne-Virumaal, Tartumaal, Pärnumaal ja Viljandimaal.”

„Mul on hea meel, et Lääne-Virumaal, mu kodumaakonnas on romantilised, teeküünalde põletajatest vanemad ja neil on keskkonnateadlikud lapsed,” hindas kampaaniat keskkonnaminister Marko Pomerants. „Veel rõõmsam olen seetõttu, et see on teistes maakondades samamoodi.”

„Pakkusime võimalust korraldada lõputseremoonia meie uues Scape kinosaalis, kuna soovime lisaks kampaania sotsiaalsele ja keskkondlikule mõjule pöörata tähelepanu ka laste kvaliteetse vaba aja veetmise olulisusele,” ütles Forum Cinemase turundusjuht Liis Mengel. Lisaks küünlaümbriste jahile ning kinoelamusele loovad sisukaid vaba aja veetmise võimalusi ka teised kampaania toetajad NUKU teater ja Kalev Spa, pakkudes võitjatele võimalust vaadata teatrietendust või nautida veekeskuse külastamist. Lapsed sõidutasid kampaania lõpusündmusele kuus suurt GoBusi autobussi ning osalejaid tervitas ja juhatas saali NUKU teatri näitleja Mart Müürisepp.

Võistlus toimus kolmes vanuserühmas, kusjuures eraldi arvestati väikeste (1–15 last) ja suurte (16 ja enam last) koosseisude tulemusi. Lasteaedade arvestuse võitsid Tallinna Linnupesa lasteaia Mesilinnu rühm 25 753 ümbrisega ning Aegviidu lasteaia kolmeaastaste rühm 17 778 ümbrisega. Nooremate kooliõpilaste seas tegid parima tulemuse Merivälja kooli 3.b klass 28 923 ning Valga põhikooli 6.e klass 27 646 ümbrisega. Vanemate õpilaste arvestuses võtsid võidu Kurtna kooli 8. klass  32 736 ümbrisega ja Väike-Maarja gümnaasiumi 8. klass 18 004 ümbrisega. Individuaalarvestuses kogus kõige enam küünlaümbriseid Tartu Veeriku kooli 1.b klassi õpilane Birgit Sõber, kelle saagiks kujunes 21 942 küünlaümbrist.

Lisaks premeeriti iga maakonna parimat koosseisu ja üksikkogujat. Auhindu jagati üle-eestilises arvestuses ka teise ja kolmanda koha saavutajatele ning loovtööde võistluse võitjatele.

Kampaania tulemusi saab vaadata Kuusakoski veebilehelt https://www.kuusakoski.com/et/estonia/ettevote/ettevote/uudised/2015/kuunlaumbriste-jaht-20152016-tulemused/