Õpianalüütika ekspert tutvustab meetodit õpetamise efektiivsuse mõõtmiseks

26. apr. 2016 Virge Tamme Tartu ülikooli pressinõunik - Õpianalüütika ekspert tutvustab meetodit õpetamise efektiivsuse mõõtmiseks kommenteerimine on välja lülitatud

Neljapäeval, 28. aprillil kell 16 peab Tartu ülikooli haridusuuenduskeskuses (Lossi 38-229) avaliku loengu „Uuenduslik õpianalüütika tööriist andmete automaatseks, objektiivseks ja reaalajas mõõtmiseks” Cambridge’i ülikooli taustaga Suurbritannia, Kanada, Araabia Ühendemiraatide ja Pakistani ülikoolides töötanud professor Izhar Haq.

Professor Izhar Haq kirjeldab, et me kõik püüdleme kvaliteetse hariduse poole – õpilased näevad aastaid vaeva, et omandada tulevaseks karjääriks vajalikke teadmisi ja oskusi, lapsevanemad investeerivad oma laste haridusse, ettevõtted kulutavad suuri summasid, et töötada välja uusi haridusotstarbelisi tooteid ja teenuseid.

Kvaliteetne haridus on indiviidi ja riigi pikaajalise edu pant. Kahjuks on aga haridusstandardid pidevas languses ning see on saanud probleemiks kogu maailmas. Õpetamisest on paraku saanud võistlus populaarsuse pärast – õpetajad, kes on õpilaste seas populaarsed, on tihti sunnitud seda olema õpetamise kvaliteedi arvelt. Probleemiks on ka puhtalt testide ja eksamite edukale sooritamisele suunatud õpetamine. Esimest tüüpi õpetajad saavad õpilastelt hea tagasiside. Nõudlikud, ranged ja põhjalikud õpetajad seevastu peavad leppima kehvema hinnanguga. Praegu ei ole ühtegi objektiivset moodust õpetamise efektiivsuse mõõtmiseks.

Loengus tutvustab Haq uuenduslikku meetodit õpetamise efektiivsuse mõõtmiseks uue TLS-tööriista („Teaching and Learning Slides”) abil.

TLS-tööriist on lihtsalt kasutatav, soodne, ei vaja rakendamiseks mingeid eriseadmeid ning sobib seega nii jõukatele kui vaesematele riikidele. TLS ei ole järjekordne Moodle, vaid täielikult analüütiline mootor, mis genereerib automaatselt, objektiivselt ja reaalajas andmeid õpetamise ja õppimise kohta.

Professor Izhar Haq on 25 aastat tegelenud nii õpetamise, teaduse, innovatsiooni kui ka sotsiaalteemadega, saanud mitmeid auhindu ning asutanud uurimiskeskusi.

Hiljuti pani ta Araabia Ühendemiraatide Ameerika ülikoolis aluse tehnoloogiainkubatsiooni keskusele, mille eesmärk on edendada sotsiaal- ja tehnoloogiasfääri ettevõtlust. Ta tegutseb Suurbritannias asuva ettevõtte Smart Education System tegevjuhina.

Haq on spetsialiseerunud optimeerimise ja juhuslike protsesside arvutusmudelitele ning välja töötanud mitmeid algoritmilisi meetodeid õpetamise ja õppimise tulemuslikkuse põhinäitajate (KPI-de) mõõtmiseks.