Aasta klassiõpetaja nominent: Paneb lapsed Sõrve keeles räppima

23. sept. 2016 Sirje Pärismaa toimetaja - Kommenteeri artiklit
Vanavanemate päevast olid vaimustuses nii suured kui ka väiksed. Õpetaja Merle Lepik vasakult esimene. Foto: erakogu

Vanavanemate päevast olid vaimustuses nii suured kui ka väiksed. Õpetaja Merle Lepik vasakult esimene. Foto: erakogu

 

Aasta klassiõpetaja nominent, Salme põhikooli õpetaja Merle Lepik on õpilaste seas võrdselt ausse tõstnud nii digi- kui ka pärimusmaailma. Lapsed teevad e-raamatuid, vahendavad Vikerraadiole uudiseid ja loovad Sõrve keeles räppe.

Digi ja pärimust annab väga hästi siduda,” lausub Merle Lepik. „Näiteks kogusime digivahendeid kasutades Siberi lugude tarbeks infot. Samuti oleme jäädvustanud vanaaegseid mänge, mis on senini kenad mängida. Osaleme jõudumööda ka Sõrvemaa uudiste tegemises, mida saab kuulata Vikerraadios. Seda just siis, kui koolis on midagi toimunud. Kõik see muutub pärimuseks.”

Eelmisel aastal lõi koolipere ühiselt e-raamatu. Vanemad klassid sisestasid tekste ja nooremad joonistasid tahvelarvutiga pilte. Tulemust võib imetleda aadressil http://www.calameo.com/read/
0009210833b2eb088b5be.

Igal jõulupeol astub Merle Lepiku klass üles humoorika Sõrve-keelse kavaga.

Publiku soe vastuvõtt ei lase lastes tekkida tundel, et ei taha,” ütleb Lepik. „Pealegi üks Sõrve-keelne räpp – kes seda veel teeks kui mitte meie, kes me käime Sõrve poolsaare ainukeses koolis!”

Õpetaja Lepik püüab juuri sõna otseses mõttes kooli kohale tuua. Tema klassil oli sel aastal järjekorras juba neljas vanavanemate päev. See oli pidu, mis meeldis väga nii lastele kui ka vanavanematele.

Üldiselt ongi nii, et kui kevadel on klassi lõpupidu, siis on see perepidu, mitu põlvkonda koos. See on tähtis klassile, koolile, kogukonnale tervikuna,” ütleb Lepik.

Kuigi Salme põhikool kasutab viiepallilist numbrilist hindamist, meeldib Merle Lepikule teatud teemade juures kasutada hindamismudeleid. Innustust on ta saanud HITSA koolituselt.

Teadliku õppija kujundamine on mulle südamelähedane teema,” märgib Lepik. „Lapsele meeldib teada saada, mida ta peab hea tulemuse saamiseks tegema. Mõnda paneb see pingutama rohkem kui teist. Aga ta teab, et talle on antud võimalus. Kui lõin lastele soovitusliku lugemise hindamismudeli, oli tagasiside positiivne. Sageli on vanemaid, kes soovivad oma last aidata, ning hindamismudel võimaldab neil seda teha. Must valgel on kirjas, mida õpetaja ülesandega mõtles.”

Lisaks klassiõpetaja tööle on Lepik kooli haridustehnoloog ning arvuti- ja meediaõpetaja.

Väikeses koolis tegeled ikka mitme asjaga,” räägib ta. „Olen proovinud ameteid lõimida. Õppevideot õpilaste jaoks luues mõtlen samas õpetajatele või vastupidi. Meediaõpe ja arvutiõpetus käib teemati lõimituna ainetundidega. Mitte alati, aga jõudumööda püüame ikka rohkem ja rohkem. Olen õnnelik inimene, minu töö on minu hobi. Eks seepärast jõuangi. Mulle meeldib see, mida teen, ja ma tahan seda teha hästi! Ja muidugi peab mõistev pere olema, ning selles suhtes on mul vedanud.”

 

Aasta õpetaja laureaadid kuulutatakse välja 8. oktoobril


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!