Kohustusliku kirjandusega läbi Tallinna vanalinna

21. sept. 2016 Adelin Jürgens, Brit Keskra, Markus Laast, Marlen Luga, Ainar Toomela, Egert Tähe, Carl-Robert Reidolf, Kelly Õuemets - Kommenteeri artiklit

Meie Rataskaevu viirastuse grupp.

Kirjanduskursusega alanud kooliaasta viis meid, Kohila gümnaasiumi 12. klassi õpilasi, Tallinna vanalinna avastama. Aluseks Indrek Hargla apteeker Melchiori sari, koostasime ekskursiooni, uudistasime läbi vanalinna ning mängisime üksteisele giide.

Teisipäeval, 13. septembril käisime kirjandusõpetaja Ingrid Oksaare ja klassiga Tallinna vanalinnas ekskursioonil Indrek Hargla kirjutatud apteeker Melchiori sarja tegevuspaikades. Klass oli jagatud neljaks rühmaks, vastavalt millise osa oli keegi läbi lugenud. Ekskursiooni eesmärk oli õppida rohkem tundma iseennast selles olukorras ja vanalinna, mõista paremini teost ning saada teada, mis tunne on olla giid.

Alustasime oma vahva reisiga Balti jaamast raamatuga „Apteeker Melchior ja Rataskaevu viirastus” ning esimeseks peatuspaigaks oli Gustav Adolfi gümnaasiumi kõrval asuv Kuldjala torn. Sealt edasi liikusime läbi Rataskaevu tänava, Niguliste kiriku kõrvalt ning Raekoja taga asuva tänava läbi Raekoja platsile, kus sarja teine raamat lõppes ning alustas teose „Apteeker Melchior ja Oleviste kiriku mõistatus” rühm. Külastasime Raeapteeki, uudistasime Pühavaimu kirikut ning Suurgildi hoonet ja lõpetasime esimese raamatu Oleviste kirikus orelimuusika saatel. Kes soovis, sai ka 258 trepiastme kõrgusel asuvale Oleviste kiriku torni vaateplatvormile ronida.

Vanalinna viimane ekskursioon kolmanda raamatu „Apteeker Melhior ja timuka tütar” põhjal viis meid Hobuveski, Werdynchuseni maja ning Dominiiklaste kloostri juurde. Saime näha vanalinna vaikseid nurgataguseid, kus varem keegi meist käinud polnud.

Neljas teos „Apteeker Melchior ja Pirita kägistaja” viis meid aga koguni Piritale, Pirita kloostri varemetesse. Kõndisime läbi kogu kloostri ala, nähes ja kuuldes, kus miski asus ja toimus.

Lõpetasime oma põneva neljatunnise ekskursiooni Pirita kloostrivaremete munkade poolel suure grupipildiga. Tänu ilmataadile, kes meid ilusa ilmaga õnnistas, läks päev hästi korda ning eesmärgid said täidetud.

Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!