Õpilasesindus õppis ja õpetas uhiuues Ettevõtluskülas ettevõtlust

12. okt. 2016 Nora Tuisk Karlova kooli 8.b klassi õpilane, õpilasesinduse liige - Kommenteeri artiklit
Pankurid mängu sisse elamas. Foto: Ruth Mändmaa

Pankurid mängu sisse elamas. Foto: Ruth Mändmaa

Oktoobri esimese nädala alguses käis Tartu Karlova kooli õpilasesindus Ettevõtluskülas ettevõtlust õppimas ja nädala lõpus juba enda kooli nooremaid õpilasi juhendamas.

Ettevõtluse õppimise ajal mängiti algklassiõpilastele mõeldud mängu, et osata seda hiljem juhendada. Esmalt jagati õpilasesinduse liikmed viide rühma ehk järgmistesse ettevõtetesse: ilusalong, kaubamaja, meediakeskus, tankla ja pank. Igas ettevõttes oli neli või viis inimest ehk üks perekond.  Iga ettevõtte juures oli ka juhendaja, kes aitas mängijatel nutitahvlitega tegutseda ja makse maksta.

Kui selgitavad jutud räägitud, käis vile ning mäng läkski lahti. Iga mängija võttis endale ülesande ning asus seda hoolega täitma. Ülesanded on mängus vajalikud, sest nii teenivad ettevõtted midagi müües kasumit. Kõik ettevõtted pidid end reklaamima ja vajadusel ka soodustusi tegema. Pärast kolme mänguperioodi koguneti ühte ruumi kokku ning analüüsiti mängu ja räägiti muljetest.

Nädala lõpus olid õpilasesinduse liikmed juba juhendajate rollis ning mängijateks meie kooli kolmandikud. Lisaks viiele varem mainitud ettevõttele avati ka meditsiinikeskus. Juhendajad seletasid lastele, mida nad peavad tegema, ning mäng sai hoo sisse. Pärast mängu selgitasid juhendajad lastele rahatoru mõistet ning rääkisid raha väärtusest ja ettevõtetest.

„Kõik sujus väga hästi ja suuri probleeme ei olnud kellelgi. Õnneks olid ka päris juhendajad kogu aeg olemas ja neilt sai abi küsida. Tahan võib-olla ka ise kunagi ettevõtjaks saada, aga tean nüüd, et see vajab palju jaksu ja pealehakkamist,“ ütles õpilasesinduse liige Eliise Hindoala 9.a klassist.

„Tunne oli hea, aga ainuke mure oli see, et kui ma mängu pealt vaatasin, oleksin ise ka tahtnud mängima hakata. Tore, et selline ettevõtlusmäng loodud on, sest tean oma varasemast kogemusest, kui palju tänu sellele õpib ning kuidas mäng julgustab elus ettevõtlusega rohkem kokku puutuma. Ise tahan kindlasti ettevõtjaks saada, sest ka kõik minu peres on edukad ettevõtjad ja mul endal on ka päris head tulevikuettevõtte ideed,“ rääkis 8.b klassi õpilane Aleksander Piirimees.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!