Põlvamaa lasteaiaõpetajate ainesektsioon korraldas merekultuuriaastast lähtudes teise kogemuspäeva õpetajalt õpetajale. Kevadise kogemuspäeva teema oli „Vesi kui vedelik” ja seekordne päev kandis nimetust „Ojast mereni”.
Rahvusvahelisel veepäeval, 22. märtsil vahetasid maakonna lasteaiaõpetajad Räpina Vikerkaare lasteaias erialaseid kogemusi. Õpetaja Kerli Verev Põlva Mammaste lasteaiast rääkis, kuidas saab merekultuuriaastal lastele mänguliselt eri ainevaldkondade kaudu tutvustada merega seotut. Põlva Mesimummi lasteaia õpetaja Maiki Kruuda tutvustas merega seotut avastusõppe metoodikast lähtuvalt. Räpina lasteaiast esinesid ettekannetega kolm õpetajat. Gerli Liiva jagas kogemusi, kuidas 2‒3-aastastele lastele saab tutvustada vee eri olekuid, Tiina Konsandi teema oli „Vesi looduses” ning Milvi Kivisaar tutvustas tervist edendava Räpina lasteaia veenädalaid.
Sealses lasteaias oli keskkonnaamet üles seadnud rändnäituse „Soome lahe (l)ainetel”, mis tutvustas ka Soome lahe elustikku. Võõrustava lasteaia õpetajatest näitetrupp esitas veeteemalise näidendi „Konna spaa”.
16, novembril toimus Põlva Mesimummi lasteaias teine õppepäev. Päev algas luulekogu „Aarete laegas” ettelugemisega. Kogu valmis suvisel maakonna lasteaiaõpetajate õppereisil Pärnusse, mille käigus panid õpetajad kirja kakskümmend mereteemalist luuletust.
Külalisesineja oli keskkonnahariduse spetsialist Mari Kala. Tema tutvustas keskkonnaameti veeteemalisi õppeprogramme ja õppevahendeid, mida saab lasteaedades kasutada. Kaasas oli Lotte loodusmäng. Õpetajad said degusteerida ja hinnata nelja eri maitsega vett ning vastata küsimusele, kas kraanivesi on parem kui kallis pudelivesi.
Põlva Lepatriinu vanemõpetaja Heldin Punga rääkis oma kogemusest, kuidas saab sõimeealistele lastele tutvustada vee teemat, lähtudes õues- ja avastusõppe metoodikast. Sama lasteaia teine vanemõpetaja Svetlana Roht jagas oma leidlikku ideed kasutada õppetegevuste rikastamiseks isevalmistatud kalaõnge. Mammaste lasteaia liikumisõpetaja Margit Mathiesen rääkis laste ujuma õpetamiseks tehtavatest sammudest. Ta toonitas, et positiivne minatunnetus annab lapsele enesekindluse õppida ujuma juba enne kooli. Ujuma ei õpita üksnes ujulas, vaid sellele eelneb teemakohaste videofilmide vaatamine ja arutelu. Stendiettekandega Räpina Vikerkaare lasteaiast esines Natalia Asi, kes tutvustas vihmaga seotud õppeprotsessi omas rühmas, kasutades integreeritud tegevusi. Mesimummi lasteaia vanemõpetaja Maiki Kruuda näitas katseid, mida saab lasteaias teha koos lastega vee teema tutvustamiseks ja kinnistamiseks. Päeva lõpetas Põlva Lepatriinu lasteaia logopeed Helve Kukk esitlusega „Merekultuuriaasta seilamised logopeedi kabinetis”.
Lisa kommentaar