Muutuv õpikäsitus tõi kokku mitusada huvilist

23. märts 2017 - Kommenteeri artiklit

Tallinna ülikoolis peetud konverentsil „Muutuv õpikäsitus ‒ kuidas see klassiruumis välja näeb?” osales peaaegu 200 huvilist.

Ettevõtmise üks eesmärke oli tutvustada individuaalsust arvestava õppe põhimõtteid (Universal Design for Learning ehk UDL). Nendest kõneles UDL-i üks väljatöötajaid, Kansase ülikooli dotsent James Basham. „UDL-ist on USA-s saanud hariduselu alus, raamistik, kuidas me toetame innovatsiooni, tehnoloogia kasutamist, laste kirjaoskust ja individuaalset õppimist,” selgitas ta.

Lisaks USA-le rakendatakse UDL-i viie kontinendi paljudes riikides – Jaapanis, Austraalias, Iirimaal, aga ka Lähis-Idas, kus peale nn araabia kevadet püütakse üles ehitada uut, demokraatlikule ühiskonnale vastavat haridussüsteemi. UDL-i tutvustav video on kättesaadav siin.

TLÜ haridusteaduste instituudi direktor Kristi Vinter lausus UDL-ist rääkides, et Eesti elukestva õppe strateegia on meid juba üle kahe aasta suunanud muutuva õpikäsituse poole. „UDL on osa sellest,” kinnitas ta. „Ta ei ole valmis lahendus, vaid hea raamistik, et muutuvat õpikäsitust praktikale lähemale aidata.”

Vinter pidas konverentsil ettekande teemal „Kuidas näeb välja muutuv õpikäsitus klassiruumis ja kuidas seda toetab universaalselt kujundatud õppimine?”.

Päeva lõpetasid osavõturohked töötoad.

Konverentsi korraldasid Noored Kooli ja Tallinna ülikool.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!