Eesti keskendub Euroopa Liidu eesistumise ajal hariduse valdkonnas õppimise ja õpetamise muutuvale rollile ning hariduse ja tööturu seostele

11. apr. 2017 HTM - 1 Kommentaar

Eile alanud ja täna jätkuval üldhariduse valdkonna peadirektorite kohtumisel Maltal tutvustatakse Eesti haridusvaldkonna prioriteete eesistumise ajal. Olulisemad nendest on õppimise ja õpetamise rolli muutumine ning suurema tähelepanu pööramine õppe ja tööturu seostele.

Haridus- ja teadusministeeriumi üldharidusosakonna juhataja Irene Käosaar ütles, et Eesti pakub väga kvaliteetset haridust ning seda kogemust saame kindlasti jagada. „Nii meil kui ka teistes Euroopa riikides tuleb, lähtudes uuemast teadmisest, kaasajastada õpetamisviise ja õppekorraldust, arvestades enam õppijate soove ja vajadusi. Samuti on süvenemas lõhed oskustes, väärtustes ja käitumismallides põlvkondade ning sotsiaalsete gruppide vahel. Haridussüsteem peab andma endast parima, et neid lõhesid vähendada,” ütles Käosaar.

On selge, et koolidel tuleb õppetöö korraldamisel senisest enam arvestada nii õppijate vajaduste ja võimete kui ka uutest tehnoloogiatest ajendatud töömaailma muutustega. Muutuva hariduse teemal soovime vahetada riikidega kogemusi, et paremini mõista, mis vajab haridussüsteemis senisest enam meie tähelepanu ning tulevikuvaates uut lähenemist.

Tööturu ja hariduse seoste vaates on plaanis keskenduda senisest enam kõrghariduse nüüdisajastamisele ning soovime jõuda üksmeelele selles, kuidas saavad Euroopa kõrgkoolid paremini arvestada muutuvate tööturu vajadustega. Prognoositud on, et aastaks 2025 vajatakse pea pooltele vabadele töökohtadele kõrgema kvalifikatsiooniga inimesi. Samal ajal usub 71% tudengitest ja värsketest vilistlastest ning 61% kõrgkoolide töötajatest, et õpe kõrgkoolis ei vasta praegustele tööturu vajadustele. Kõrgkoolide esindajatest arvas nii vaid 46%.

Eesti võtab Euroopa Liidu Nõukogu eesistumise Maltalt üle 1. juulil ning täidab liikmesriikide arutelude juhtimise ja poliitikate koordineerimise rolli aasta lõpuni. Haridus- ja teadusministeeriumil on sel ajal korraldada 22 sündmust, sh teaduse valdkonna ministrite kohtumine Tallinnas ning neli rahvusvahelist konverentsi.


Hetkel ainult üks arvamus teemale “Eesti keskendub Euroopa Liidu eesistumise ajal hariduse valdkonnas õppimise ja õpetamise muutuvale rollile ning hariduse ja tööturu seostele”

  1. Peep Leppik ütleb:

    KOLLEEGID!
    Tundub, et me EI HÄBENE ENAM MIDAGI – minna ÕPETAMA vanade hariduse- ja kultuuritraditsioonidega Euroopat, märkamata meie oma argielu probleeme (sealhulgas koolielus) – !? Kasvõi süvenev MÕTLEMISE PIIRATUS ja noorte KASVATAMATUS (liikudes jalgsi ja ühistranspordiga on see märgatav).

    Kas on tegemist lihtlabase asjatundmatuse, rumaluse või rehepapiliku nihverdamisega (äkki soovib mõni huvigrupp nii raha juurde?)? Ahvides ise järele rikaste ühiskondade mudeleid, liigume üha enam ummikteele… 21.sajandi koolis ei originaalitseta, DIDAKTIKA kasutab vaid ära neid põhjalikke süvauuringud, mis meil arengu- ja pedagoogilises psühholoogias on olemas… Tulemusigi pole – vaadakem meie MAJANDUST (eriti siin – Lõuna-Eestis).

Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!