Kagu-Eesti riigigümnaasiumid otsivad koostöövorme

26. apr. 2017 Pille Olesk Valga gümnaasiumi projekti- ja karjäärijuht - Kommenteeri artiklit

Valga, Võru ja Põlva gümnaasiumi meeskonnad on saanud aru, et üksteiselt on mõndagi õppida.

Koostööplaanid on suunatud kolme riigigümnaasiumi koolimeeskondadele, kes saavad kogetut, saadud teadmisi ja oskusi jagada oma kooli kollektiiviga. Ühtsustunde tõhustamiseks ja kogetu tutvustamiseks viiakse läbi meeskonnategevusi, mõttekodasid ning lahendatakse probleemsituatsioone.

Esimene ametlik koostööpäev toimus 21. aprillil teemal „Kindel seljatagune ehk Tegevused õhus, maa peal ja maa all”, kui Valga gümnaasium kutsus naabrid külla. Teema ja koha valik on seotud Valga gümnaasiumi õppekava eripäraga – siseturvalisuse ja riigikaitsesuunaga. Valga gümnaasiumil on hea näide kogukonnapõhisest koostööst Valga isamaalise kasvatuse püsiekspositsiooniga (VIKP), mille tulemusena on loodud antud õppesuuna õpilastele väga head tingimused õppekava läbimiseks. Samasugust tulemuslikku kogukonnapõhist koostööd seikluslikus võtmes soovisime näidata ka külalistele.

Päeva alustati Valga militaarteemapargis helikopteri lennusimulatsiooniga Valga linna kohal. Kui kopteri müra vaibus, sai juhtlõnga enda kätte lektor Marko Tiirmaa, kes arendas teemat „Juhi roll ja vastutus”. Seejärel viis VIKP juht major Meelis Kivi külalised tutvuma teemapargi võimalustega ja militaarmuuseumiga.

Ekstreemset põnevussõitu said osalised tunda, sõites Sooru Teise maailmasõja lahinguplatsile sõjamasinaga Kraz. Ühistunnet ja uusi tutvusi lisas ka sõdurisupi mekkimine lõkke ääres. Pärast kõhukinnitust jagati kokkutulnud kahte meeskonda, instrueeriti osavõtjaid ja jagati kätte laserrelvad. Kui esimene pooltund võitlust kaevikutes oli möödas, võtsid meeskonnad hingetõmbepausil tõsisemalt käsile strateegia planeerimise. Nüüd alles algas koostöine tegutsemine. Unustati vilets ilm ja riiete määrimise võimalus. Lahingusituatsioon on koostööoskuse arendamiseks hea meetod. Inimeste asetamine olukorda, millest saab edukalt võitjana väljuda vaid ühtse koostöö tulemusena. Viimases lahingupooltunnis ilmnes koostöö ja strateegia mõju kõige rohkem.

Aga sellega ei lõppenud ühise meeskonnana tegutsemine. Järgmise etapina siirduti maa alla punkrisse ajurünnakule. Mõttetalgud maa all aitasid leida kokkupuutepunkte ja luua soodsama keskkonna loovaks lähenemiseks. Meeskonnajuhtideks said kolme kooli direktorid, kelle eestvedamisel toimus ka ühise ringi arutelu.

Taas juba tuttava Kraziga Valka jõudes näitas Valga gümnaasium oma kaunist koolimaja, arutati koolielu küsimusi. Siiski oli külalisi veel ootamas üks põnev proovilepanek – probleemsituatsioonide lahendamine. Nad said nutikust ja tiimitöö oskusi proovile panna noorte värskelt avatud põgenemistoas Exit The House. Meeskondlik põgenemismäng vanas pimedas majas pani päevale vägeva punkti. Päeva lõppedes tõdeti, et see ei jää viimseks kohtumiseks, vaid muutub traditsiooniks.

Kagunurga riigikoolid ei otsi koostöövõimalusi ainult kooli töötajatega, seda teevad ka õpilased. Praeguseks on toimunud juba mitmeid õpilasüritusi ja tuleb aina lisa. Kusjuures ideed õpilaste koostööks tulevad neilt endilt, näiteks teadusvõistlus „Quantum” Võrus, öögümnaasium Põlvas, jalgpallivõistlus Valgas, õpilasesinduste koostööpäevad Otepääl.

Koolide praktiliste kogemuste vahetamised on olulise tähtsusega õpilastele, kuid veel enam koolide meeskondadele. Kindel seljatagune ja koostöövõrgustik loob turvatunde.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!