Nelja riigi tulevased emakeeleõpetajad vahetavad õppimis- ja õpetamiskogemusi

6. apr. 2017 Tartu ülikool - Kommenteeri artiklit

3.‒7. aprillini kohtub TÜ eesti ja üldkeeleteaduse instituudis Nordplusi projekti raames rühm Soome, Rootsi, Taani ja Eesti emakeeleõpetajaks õppivaid magistrante, et toetada nelja ülikooli didaktikaõppejõudude ja emakeeleõpetajaks õppivate üliõpilaste võrgustiku loomist ning omavahelist koostööd.

Helsingi ülikooli, Põhja-Taani ülikooli, Malmö ülikooli ja Tartu ülikooli üliõpilased arutavad nädala jooksul projektis „Innovative Literature Pedagogy” lugemiskogemuste ja kirjanduse õpetamise võimaluste üle, tutvustavad üksteisele õpetajamagistriõppekavade sisu, külastavad tunde Miina Härma gümnaasiumis ning Tartu Kesklinna koolis ja tutvuvad ERM-iga.

Projektis osalevad välisüliõpilased tõdesid, et mõned haridusprobleemid tunduvad neile universaalsed ja Eestis viibimise kogemus on pakkunud neile oma riigi õpetamiskultuuri nägemiseks täiesti teisi vaatenurki. „Me võtame Tartu nädalast kaasa uusi ideid, kuidas kirjandust erinevates õpetamiskultuurides võiks käsitleda, ja oskuse näha oma riigi ühiskonda ja koolisüsteemi täiesti uuest perspektiivist,” rääkisid tudengid.

Tartu ülikooli eesti keele ja kirjanduse õpetaja õppekava programmijuhi Maigi Vija sõnul on projektil tudengite jaoks oluline praktiline väärtus: „Nädal aega üliõpilaste workshop’is koos arutades ja ideid vahetades annab üliõpilasele võimaluse võõrkeeli praktiseerida ning suhtlemisoskust arendada, oma loovust ning ettevõtlikkust kasutada, sh osaleda lühiajalise mobiilsuse programmis,” sõnas Vija.

Helsingi ülikooli koordineeritud projekti raames diskuteerivad üliõpilased, kuidas integreerida kirjandusõpetust emakeeleõpetusse ja teise keele õpetusse ja motiveerida õpilasi lugema, kasutades tänapäevaseid võimalusi ja võtteid (nt nutiseadmed ja uus meedia). Üksteisele tutvustatakse õpetajaõppekavade sisu, vahetatakse praktikakogemusi ja arutatakse õpetajatööga seotut, sh ühiskondlikke ja hariduspoliitilisi olusid Soomes, Rootsis, Taanis ja Eestis. Nädalapikkuse koostöö tulemusena valmistatakse ette seminar „Reading Experience in the 21st Century School – What and Why?” projektis osalevatele  didaktikaõppejõududele.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!