Täna toimub esimest korda alustavate õpetajate foorum
22. mail pannakse 2017/18. õa alustavate õpetajate foorumiga alus traditsioonile, kus igal aastal kohtub uus lend Eesti õpetajaid, et rääkida teemadest, mis on olulised, ning luua koostöö- ja õpivõrgustik.
Alustavaid õpetajaid tervitab foorumil president Kersti Kaljulaid ning koos arutletakse teemal „360 kraadi vaade alustavale õpetajale”. Võimalusi alustavatele õpetajatele tutvustavad eri organisatsioonide esindajad, kes on alustavate õpetajate käekäiguga seotud: haridus- ja teadusministeerium, Eesti haridustöötajate liit, Eesti õpetajate liit ja õpetajate ühenduste koostöökoda, Tallinna ülikool ja Tartu ülikool. Kohtuvad ka alustavad õpetajad ja koolijuhid ‒ tulevased tööandjad. Päeva teises pooles toimuvad töötoad alustavaks õpetajaks olemisest, mentorlusest ning õpetaja töösuhetest ja töölepingust. Koolijuhid keskenduvad uute õpetajate värbamise, valiku ja esimese aastaringi teemadele. Töötubasid veavad eksperdid ja koolitajad Eesti haridustöötajate liidust, Tallinna ülikoolist, Tartu ülikoolist ja Omanäolise Kooli arenduskeskusest ning Riina Varts, personalijuhtimise ekspert ja juhtide arengu toetaja.
„Meie eesmärk on muuta uute õpetajate kokkusaamine iga-aastaseks traditsiooniks ja tugevdada süsteemi, kus alustavad õpetajad võiksid õpetajaametisse elada sisse parimal võimalikul viisil,” ütles Triin Noorkõiv, üks algatuse eestvedajatest. „Kõiki uusi õpetajaid ühendava võrgustiku loomise kaudu võiks alustavate õpetajate foorum kujuneda oluliseks hüppelauaks tegevuste reas, mis on tähtsad selleks, et Eesti õpetajate järelkasv oleks elujõuline ja et iga laps Eestis võiks saada väga hea hariduse,” lisas ta.
2017/18. õa alustavate õpetajate foorum toimub 22. mail Tallinnas Erinevate Tubade klubis. Foorumit korraldab algatus „Alustavat õpetajat toetav kool” ja selle toimumisele annab hoogu Eesti haridustöötajate liit.
Algatuse “Alustavat õpetajat toetav kool” käivitasid 2016. aastal viis hiljuti alustanud õpetajat, et toetada uute õpetajate sujuvat ja edukat sisseelamist õpetajatöösse.