Mainekas USA haridusuurija külastab Tartut ning peab avatud seminari

23. mai 2017 Tartu ülikool - Kommenteeri artiklit

22.‒26. maini külastab Tartut Columbia ülikooli professor, haridusjuhtimise ning -innovatsiooni uurija ja visionäär Thomas Hatch, kes peab kaks seminari doktorantidele, nende juhendajatele ja kõigile teistele huvilistele.
Professor Hatch kohtub Tartu ülikooli haridusteaduste instituudi teadlastega, külastab mitut siinset kooli ning annab kaks seminari, millest üks on mõeldud ülikooli doktorantidele ja nende juhendajatele, teine, „Improvement or Innovation? Possibilities and Challenges for Educational Transformation” (23. mail kell 14 TÜ haridusuuenduskeskuses), aga avatud kõigile huvilistele.
Hatchi arvates võiks liiga järskude muutuste asemel kaaluda samm-sammulist liikumist soovitud tulemuse poole. Mida väiksem on samm, seda lihtsam ja realistlikum on seda astuda ning selline lähenemine võib avada uusi võimalusi ja liikumissuundi, mis liiga suure sammu korral võiksid jääda märkamata. „Seminar annab hea võimaluse kuulata USA ühe mainekama ülikooli professori tähelepanekuid ja arusaamu erinevate haridussüsteemide toimimise, nende probleemide ja kordaminekute kohta,” märkis haridustehnoloogia professor Margus Pedaste.
Maailma hariduselus toimuvast kirjutab Hatch ka temaatilises uudisteportaalis International Education News. Praegu külastab Hatch 2015. aasta PISA uuringutulemuste põhjal edukaid haridusriike (sh Singapur, Eesti, Soome) ja võrdleb neis rakendatavaid poliitikaid vähem edukate riikidega.

Oma karjääri alustas Hatch Harvardis, kus uuris laste intellektuaalsete ja sotsiaalsete võimete arengut. Ta on osalenud haridusuuendusalastes projektides ning kirjutanud mitu raamatut. Tema viimati ilmunud raamat „Managing to Change: How Schools can Survive (and Sometimes Thrive) in Turbulent Times”  (Teachers College Press, 2009) kirjeldab mitmesuguseid edukaid kooliarenduspraktikaid.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!