Mis toimub? Vastab Tallinna ehituskooli direktor Raivo Niidas
Õpilaste väljalangus on meil üks suur probleem, millega praegu tegeleme. Alles hiljuti oli meil koosolek, kus leidsime, et kaasõpilased võiksid senisest rohkem kaasa aidata, et kõik iga päev koolis käiksid. Näiteks võiksid nad hommikul ühiselamus oma magama jäänud kaaslasi üles äratada. Õpilasesindus arutab seda küsimust varsti.
Ühel perioodil seadsime sisse tasandusnädala, mille jooksul said õpilased oma võlgnevusi likvideerida. Mingil määral see aitas, kuid kahjuks hakkas osa õpilasi õppima ainult tasandusnädalal. Siis kehtestasime uue korra, et iga õpetaja võtab õpilasi tunniväliselt vastu kahel päeval nädalas. Varem oli üks päev.
Oleme tugisüsteeme tööle rakendanud. Võtsime tööle psühholoogi, uuendasime rühmajuhendamise süsteemi. Näiteks põhikoolijärgsetel esimeste kursuste rühmadel on nüüd üks rühmajuhendaja, kes jälgib nende õppimist, puudumisi, utsitab neid vajadusel tagant ja suhtleb koduga.
Oleme korraldanud oma kooli õpetajatele koolitusi, mille teemaks on olnud halvasti õppivate ja hariduslike erivajadustega õpilaste õpetamine ja kasvatamine. Juunis tulevad meie kooli metoodikapäevad, kus räägime sellel teemal samuti ning tulevad ka välislektorid.
Meie muudaksime ka stipendiumide maksmise korda. Ette on nähtud, et kõik, kellel on õppimine korras, saavad ühesuurust stipendiumi. Koolidele võiks anda õiguse stipendiumi suuruse üle ise otsustada – siis saaks õpilasi stipendiumi suurusega mõjutada.