Meediatarkusi omandades

1. juuni 2017 Reena Uusmets Tallinna Nurmenuku lasteaia õpetaja - Kommenteeri artiklit

Meelespea rühma ajalehe viimane lehekülg. Foto: Tallinna Nurmenuku lasteaed

Sotsiaalmeedial, digiõppemängudel ja veebipõhistel õpikeskkondadel on lapse elus üha suurem roll. Selle hea mõju kõrval on oluline kujundada internetis turvalise töötamise oskust. Meediateema huvitab lapsi ning aitab õpetajatel muuta õpikeskkonda mitmekülgsemaks ja kaasahaaravamaks.

Tallinna Nurmenuku lasteaed sai käesolevaks õppeaastaks Archimedese SA-lt Erasmus+ programmi õpirände toetuse. Toetus sisaldas ühe õpetaja osalemist õpirändes „Meediatarkusi omandamas”, õpirände kogemuse tutvustamist oma maja ja Haabersti piirkonna õpetajatele ning lastevanematele; õpirände kogemuse ning aasta jooksul saavutatu kajastamist ajakirjanduses ning lasteaia õppekava meediaõpetuse osa koostamist.

Kuna meie lasteaia pedagoogid leidsid, et õppekava tuleb arendada meediakasvatuse osas, vajasime teadmisi, mida see õppekava osa sisaldama peab. Abiks olid teiste maade õpetajate kogemused, mida sain 19.–25. septembrini Itaalias Firenzes koolitusel „Social Media in the Classroom”. Saamaks teada, milliseid probleeme ja vajadusi näevad meediakasvatuses meie õpetajad ja lapsevanemad, korraldasime nende seas küsitluse, misjärel asusime tegutsema. Lasteaia rühmades korraldati õppeaasta jooksul meediamänge – koostati reklaame ja ajalehti, tehti multifilme ja videoid. Peale selle mängiti meediamänge, mis aitasid mõista eri meediakanaleid. Meediamängude kogemused koondati „Meediamängude” kogumikku, mis on pidevalt kasutuses ja täieneb.

Lasteaia sünnipäeva puhul korraldame alati teemanädala, mis seekord oli pühendatud meediale. Jaanuaris valmistasid projektigrupis osalevad rühmad ette vahvad projektid, mida tutvustati sünnipäevanädala jooksul saalis ka teistele rühmadele: saime teada, kuidas valmib multifilm, ning tegime töötoas lühifilmi, tegime intervjuusid, koostasime ja esitasime reklaame ning tutvusime raadiokuuldemänguga. Reklaame oli mitmel teemal: lasteaed ja sõprus, tervislik toit ja kalatoidud, moereklaam ning vanaaegseid ja tänapäevaseid kirjutusvahendeid tutvustav reklaam. Osa reklaame oli elavas esituses, kaks videona. Multifilmid näitasid rühmade nimetähtede liikumismänge. Kaht reklaami ning kaht rühma nimetähtedest valminud multifilmi saab näha siin. http://www.tallinn.ee/est/nurmenuku-lasteaed/

Kolm projektirühma valmistasid koos lastega aasta jooksul toredaid ajalehti nii koduste kui ka lasteaiauudistega. Lehtedest võis lugeda spordiuudiseid ja ilmateadet, sünnipäevaõnnitlusi ja horoskoopi; sai tutvuda ostu-müügikuulutustega ja lugeda intervjuusid laste valitud inimestega. Ajalehe ettevalmistustöösse kaasati ka lapsevanemad.

Kuna tänapäeva lapsed veedavad aina enam aega internetis surfates, siis räägiti 6‒7-aastaste laste rühmades ka internetiturvalisusest. Karikakra rühma lastel valmis vahva internetiturvalisuse teemaline lauamäng QR-koodidega, mis pääses ka HITSA korraldatud Proge Tiigri Mängumaratoni finaali. Meie mäng sai alushariduse kategoorias 3. koha.

Lasteaia õpetajatele tehti rohke osavõtuga infotund „Digiõppemängude kasutamine lastega” ning korraldati koolitus animafilmide loomise kohta koos lastega.

Et tutvuda teiste maade kogemustega ning jagada oma kogemust sotsiaalmeedia kasutamises, ühinesime 6-7-aastaste laste rühmaga eTwinningu projektiga „My feelings” ning suhtlen eTwinningu sotsiaalmeedia ja IT-alastes foorumites.

Tegusa meediateemalise õppeaasta lõpus valmib õppekava meediakasvatuse osa.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!