Tulekul on loodushariduskonverents

1. sept. 2017 Madis Somelar Tallinna reaalkooli õppealajuhataja, konverentsi projektijuht - Kommenteeri artiklit

15. ja 16. septembril toimub Tallinna reaalkoolis teine rahvusvaheline reaal- ja loodushariduse konverents, millele on oodatud haridustöötajad, üliõpilased ja haridusasutuste partnerid. Konverentsi kolm suurt rõhuasetust on kooli ja partnerite koostöö, lõiming ja interdistsiplinaarsus ning õpitulemuste hindamine. Konverentsiga soovime innustada õppima ning õpetama reaal- ja loodusaineid.

Konverentsi avapäev on teise päevaga võrreldes teoreetilisem. 15. septembril teeb avaettekande Pille Liblik HTM-ist, kes kõneleb õpilase arengu vajadusi toetavast õppest Eesti üldhariduskoolis Euroopa kontekstis. Järgnevad ettekanded, kus avatakse võimalusi loodus- ja täppisteaduste ning tehnoloogia valdkonna edendamiseks. Kõneldakse välishindamise arendusest aastatel 2016–2020 ning loodusvaldkonna e-testidest.

Kuna konverentsi üks fookuspunktidest on lõiming ja interdistsiplinaarsus, siis on 16. septembri päevakava koostatud nii, et reaal- ja loodusainete õpetajate kõrval oleks ka teiste ainevaldkondade õpetajal võimalik oma teadmispagasit ja metoodilisi oskusi rikastada. Päeva alguses avab Tallinna reaalkooli õpetaja Kersti Veskimets oma ettekandes bioloogiateadmiste olulisuse ühiskondade tekke ja arengu mõistmiseks. Näiteks otsitakse vastust küsimustele, miks Ameerikas elavatel rahvastel puudusid nakkushaigused ja miks ei kodustatud Austraalias ühtegi looma.

Konverentsi teisel päeval saab täiendada oma aineteadmisi ja metoodilist repertuaari töötubades. Töötubasid on 35, millest ühel konverentsil osalejal õnnestub osaleda maksimaalselt neljas. Töötubade ajakava võimaldab koostada enda huvidest ja ainevaldkonnast lähtuva päevakava. Näiteks võivad keemiaõpetajat töötubadest enam kõnetada demonstratsioonkatsed loodusõpetuses, keemias ja füüsikas, keemia ja kirjanduse lõimimine või STEM-õppeainete lõimitud õpe, keemilise reaktsiooni kiiruse uurimine praktilise eksami võtmes või munalabori lõimitud katsed, funktsioonide õpetamine matemaatikas ja loodusainetes jpm. Füüsikaõpetajat võiks kõnetada ehk mahlajäätise sulamise kaloromeetriline uurimine, lihtsamad mõõteseadmed astronoomias, õlu ja radioaktiivse lagunemise seos.

Mitmed töötoad toimuvad väljaspool Tallinna reaalkooli maja – töötubasid viiakse läbi nii Tallinna linnaruumis, „Rändavas bioklassis”, Eesti tervishoiu muuseumis, Eesti arhitektuurimuuseumis, Tallinna toomkirikus kui ka Energia Avastuskeskuses. Lisaks eelnevatele on töötubade ja infolauaga esindatud RMK Sagadi looduskool, teaduskeskus AHHAA, Tartu observatoorium, Tallinna loomaaed, Tartu ülikooli muuseum, meremuuseum, Tartu loodusmaja ja Pernova hariduskeskus.

Info konverentsi kohta on kättesaadav Tallinna reaalkooli kodulehel www.real.edu.ee, küsimustele saab vastuse e-aadressil madis.somelar@real.edu.ee.

Konverentsi toimumist kaasrahastab Eesti teadusagentuur.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!