Lasteaiaõpetaja kirjutab esimesed read

20. okt. 2017 Kätlin Kaljas ELAL-i Põlvamaa piirkonna esindaja - Lasteaiaõpetaja kirjutab esimesed read kommenteerimine on välja lülitatud

Eesti lasteaednike liidu (ELAL) alushariduse konverentsil „Tarkus tuleb tasapisi III. Uuenenud õpikäsitus: kellele, miks ja kuidas?” rõhutati koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava üld­oskuste osatähtsust. Just need on oskused, millega toetame lapse arengut ja oleme tema suunajad esimestel eluaastatel.

Nagu pealkirjastki näha, kohtusid lasteaiaõpetajad juba kolmandat korda ELAL-i konverentsil Tartus, et arutleda taas kord õpetaja tööd puudutavatel teemadel.

Päeva juhatas sisse riigikogu kultuurikomisjoni liige ja ajakirjandusloolane Krista Aru, kes tõi välja lasteaiaõpetaja rolli olulisuse läbi aastakümnete, rõhutades sealjuures meedia tähtsust. See tekitas hea ja sooja tunde, paljude osalejate kõrvu jäi tema lause „Lasteaiaõpetaja kirjutab esimesed read, sest on lapse esimene suunaja ning õpetaja suures kollektiivis”.

Tallinna ülikooli haridusteaduste instituudi direktori Kristi Vinteri ettekande põhieesmärk oli keskenduda õpikäsituse muutustele, mis tulenevad muutustest meie kiires ühiskonnas. Oluline küsimus oli: „Mis tingib varasemast suurema vajaduse muutuda?” Kuulajad said hulgaliselt mõtteteri ja näpunäiteid, kuidas aidata last arenevas digimaailmas. Üheskoos tõdeti, et ühiskond vajab kiirete muutustega toimetulevat inimest.

Tartu ülikooli haridusteaduste instituudi õppejõud Egle Säre tutvustas lastega filosofeerimise meetodi põhiolemust ja selle rakendamise efektiivsust.

Tartu Terakese eralasteaia pedagoog-metoodik Jaana Koger andis ülevaate projektõppest, mida küll paljudes lasteaedades juba kasutatakse, kuid mis on siiski veel kohati võõras ja mille sisu vajab täpsustamist.

Tallinna ülikooli doktorant Janika Leoste tutvustas roboteid, mille lõimimine õppetöösse, sh alushariduses, aitab suurendada laste digioskusi ja muuta õppetööd huvitavamaks.

Hea meel oli kuulajana tõdeda, et konverentsil rõhutati mitmes ettekandes koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava üldoskuste – mänguoskused, tunnetus- ja õpioskused ning sotsiaalsed ja enesekohased oskused – osatähtsust. Just need on oskused ja võtmepädevused, millega toetame lapse arengut ja oleme tema suunajad esimestel eluaastatel.