Mis toimub? Vastab Häädemeeste keskkooli direktor Aule Kink
Sel õppeaastal on meil fookuses kujundav hindamine. Koostöös Innove ja AMI-ga toimub sel teemal koolituste sari. Kui tegime eelmisel aastal kooli arengukava aastateks 2017–2020, siis leidsime, et on vaja tõsta õpilase enda vastutust oma õppimise eest, ja kujundav hindamine annab selleks võimaluse. Kaks koolituspäeva ja üks supervisioon on meil läbitud, aga kujundava hindamise juurutamisel oleme veel üsna alguses. Õpetajatega koos mõtestame lahti kujundava hindamise olemust ja otsime meie kooli jaoks parimat lahendust. See kõik võtab aega.
Arendame ka ühisõppimist. Pärnu- ja Viljandimaa koolijuhid kirjutasid Innovele selleks projekti ja möödunud nädalal said kaheksa Pärnumaa ja kaheksa Viljandimaa koolimeeskonda esmakordselt kokku. Arutasime nüüdisaegse õpikäsituse teemat. Järgmisel nädalal tulevad Suure-Jaani kooli õpetajad meie kooli, vaatlevad õpetajate tööd ja annavad ka ise tunde. Seejärel läheme meie Suure-Jaani kooli vaatlema ja tunde andma. Praktikult praktikule on parim õppimisvorm.
Meie koolis tegutseb vabatahtlik Ungarist – Peter Nagy. Ta aitab õpetajaid tundides. Eelkõige käib ta inglise keele tunnis, kuid on olnud ka saksa keeles. Matemaatikatunnis on ta abistanud õpilasi, kellel on selles aines raskusi. Keemiatundides on ta aidanud õpetajal katseid läbi viia. Kuna Peter on rahvatantsija ja rahvuskultuuri huviline, on ta aidanud läbi viia ka folklooritundi. Õpilased suhtlevad temaga inglise keeles ja see on neile väga kasulik. Peter Nagy õpib ka ise. Sügisel hakkas ta käima vene keele tundides, et saada algteadmisi vene keelest. Loomulikult õpib ta ka eesti keelt.
Sellest sügisest käib meie kooli 7. klassis läti poiss, kes otsustas oma haridusteed jätkata eesti koolis. Ta elab Ainažis, mis on vaid paar kilomeetrit kaugemal kui Ikla, kus meie oma õpilased ka elavad. Koolitee on pool tundi bussisõitu. See on meie kooli jaoks uus kogemus, et koolis on õpilane, kes ei räägi eesti keelt. Noormees on kooli ja oma klassi hästi sisse sulanud. Probleem on aga selles, et klassikaaslased tahavad teda väga aidata ja selgitavad talle kõike inglise keeles. Õpetajad räägivad temaga eesti keeles ning leppisime õpilastega kokku, et alates teisest veerandist hakkavad ka õpilased suhtlema temaga ainult eesti keeles. Eesti keelt õpib noormees usinalt.