Haridusuudiseid välismaalt

24. nov. 2017 - Kommenteeri artiklit

Viiendikul sakslastest on raskusi rühmatööga

PISA rahvusvahelisest uuringust võttis osa 125 000 teismelist. Osalejad pidid arvutilt saadud probleemülesande lahendama rühmatööna. Probleemilahendajatena jäi Saksa koolisüsteem 50 hinnatava hulgas 10. ja 14. koha vahele. Samas selgus, et igal viiendal õpilasel on raske rühmatöös osaleda. OECD hinnagul on rühmatöö siiski oluline, sest sotsiaalsed oskused mängivad töökohal üha olulisemat rolli. Rühmatöö esirinnas võidutsesid Jaapan ja Singapur, vahendab The Local. Saksamaaga sarnased on oskused USA-s, Ühendkuningriigis ja Taanis.

Ameerika pedofiil hiilis Briti kooli

USA pedofiil muutis nime ja pääses Ühendkuningriigis kooli tööle, vahendab The Guardian. Stephen Jackson, eelmise nimega Stephen Myers, adopteeris USA-s kaks poissi, kes temalt hiljem ära võeti. Lisaks puudutas ta ebasündsalt aastate jooksul mitmeid õpilasi. USA-s ei koostanud politsei tema kohta toimikut, sest tema kuriteod olid kas aegunud või pandud toime osariigist väljas, näiteks klassiekskursioonil. Inglismaal vallandati ta Tendringi koolist pärast seda, kui politsei kooliga ühendust võttis.

Kiikumine parandab õpitulemusi

Inglismaal Essexis avati Glenwoodi kool erivajadustega lastele. Koolis on tegevusi soodustavad ruumid 210 kasvandikule. Pehmes mängutoas saavad lapsed mängida ja sotsiaalseid oskusi arendada. Hüdroteraapia ruumis saab basseinis vesiraviga tegeleda. Lisaks on koolis sensoorne ruum, rahustav tuba, kiikumistuba, vahendab BBC. 15,5 miljonit naela maksva kooli ehitust rahastas Essexi volikogu.

Kas kinnisvaraarendajatele on võimalik eetikat õpetada?

BBC arutleb teema üle, kas kinnisvaraarendajatele on võimalik eetikat õpetada. Kinnisvaraarendajaid peetakse isekateks ja ahneteks. Arusaama neist soovib muuta Columbia ülikool New Yorgis, kus on avatud magistriõppekava kinnisvaraarendajatele, mis õpetab neid arvestama kogukonna vajadustega. Lisaks loodetakse, et teadmised aitavad ette näha kriisiolukordi, nagu näiteks 2008. aasta kinnisvaramulli lõhkemine, milles nähakse olulist süüd kinnisvaraturul. Igal aastal võetakse vastu üle saja esmakursuslase.

Millisesse Saksa kõrgkooli tasub minna?

Kes Saksamaal kõrgharidust omandada soovib, leiab parimad kõrgkoolid THE (Times Higher Education) maailma pingereast. Nende Saksa kõrgkoolide lõpetanud on erialast tööd pakkuvate tööandjate seas enim hinnatud: Müncheni tehnikaülikool, Müncheni Ludwig Maximiliani ülikool, Frankfurdi Goethe ülikool, Heidelbergi ülikool, Berliini Humboldti ülikool, Frankfurdi majandus- ja juhtimiskool, Karlsruhe tehnikainstituut, Göttingeni ülikool, Berliini tehnikaülikool ja Berliini vaba ülikool, vahendab The Local.

Kui vanalt võib üksinda koolist koju minna?

Itaalia võttis vastu seaduseparanduse, mis lubab alla 14-aastastel õpilastel üksinda koolist koju minna, kui nende vanemad on selleks kirjaliku loa andnud. Teema muutus päevakajaliseks, kui haridusminister Valeria Fedeli käskis eelmisel kuul seadust täita ja lastevanematel lastele järele minna. Kui temalt küsiti, kuidas peaksid töötavad vanemad pärastlõunaks kooli jõudma, soovitas ta saata õpilastele järele vanavanemad. Muudatus vabastab koolid vastutusest lapsega koduteel juhtunu eest, vahendab The Local.

Eri paarist sokkidega kiusamise vastu

Oxfordis tähistavad viienda klassi õpilased kiusamisvastast nädalat nii, et tulevad kooli, kandes eri paarist sokke. Sokid rõhutavad, et peame aktsepteerima seda, et igaüks on erinev. Kiusamisvastase nädala eesmärk on muuta õpilasi üksteise suhtes sallivamaks ja julgustada kiusamisest teatama. Inglismaal on 64% 8−16-aastastest õpilastest märganud koolikiusamist. 40% lastest varjab enda kohta teatud fakte, sest kardavad, et neid hakataks vastasel juhul kiusama, vahendab BBC.

Savi on imevahend, mis aitab õppida

Inglismaal soovib Stroke-on-Trent saada 2021. aasta kultuuripealinna tiitlit. Ühe osana tegevuskavast teevad õpilased koolis oma käed saviseks. Soovitakse, et 2021. aastaks oleks iga õpilane tunni ajal midagi savist voolinud. Savi kasutamine ainetundides annab lastele lisategevust ja aitavat neil paremini õppida. Näiteks ajalootundides voolitakse savist sõdureid, matemaatikas kolmnurki ja teisi geomeetrilisi kujundeid. Savi peetakse õpilaste edukust parandavaks imevahendiks, vahendab The Guardian.

Professorit süüdistatakse ahistamises

The Locali teatel on Šveitsi kodanikust mainekas Oxfordi professor Tariq Ramadan sattunud ahistamisskandaali. Teda süüdistatakse alaealiste seksuaalses ärakasutamises peaaegu 25 aastat tagasi Genfis, kus mees töötas riigikoolis õpetajana. Professor eitab oma süüd.

Lisaks endistele õpilastele süüdistavad teda seksuaalkuritegudes kaks täiskasvanud naist, keda ta olevat Prantsusmaal rünnanud. Šveitsi ajalehtede sõnul ei esitatud Ramadani Genfis töötamise ajal politseile ühtegi sellesisulist avaldust.

Taani kaotab kraadiga eksperte

Taani haridus- ja teadusministeeriumi teatel lahkub enamik kraadi omandanud välisüliõpilastest riigist. Fakt, et ainult iga viies välismaalane töötab kaks aastat pärast lõpetamist Taanis, ajendas vähendama ingliskeelsete rahvusvaheliste õppekavade õppekohtade arvu 27,8% ehk 1765 üliõpilase võrra, vahendab The Local. Oponendid väidavad, et riigist lahkutakse range immigratsioonipoliitika tõttu, näiteks antakse uue seaduse kohaselt alaline elamisluba neile, kes elanud riigis vähemalt kaheksa aastat.

„Ümberpööratud klassiruum” tõhustab matemaatika õppimist

Ümberpööratud klassiruum (flipped learning) aitab paremini matemaatikat õppida, vahendab tes.com. Aastatel 2014−2015 uuriti Ühendkuningriigis 24 kooli. 12 neist kasutasid algkoolis matemaatika õpetamiseks ümberpööratud klassiruumi meetodit ja 12 traditsioonilist õpet. Tehnoloogiat kasutanud koolide õpilased jõudsid eakaaslastest ühe kuu võrra ette. MathsFlip programmi loonud kooli sõnul oleksid tulemused olnud veelgi paremad, kui uuring ei oleks ajaliselt kattunud matemaatika õppekava reformiga.

Kolleegide tundide vaatlemine õpilaste tulemusi ei parandanud

Kui USA-s näitasid uuringud, et kolleegide tundide vaatlemine parandab õpetajate ametioskuseid, mille tagajärjel paranevad õpilaste hinded, otsustas Ühendkuningriik sarnase uuringu läbi viia 82 koolis. Õpetajad vaatlesid kolleegide tunde vähemalt kolm või neli korda, olenevalt testgrupist, 20-minutiliste sessioonidena ja hindasid tunni läbiviimise eri aspekte. Kaheaastane struktureeritud tunnijälgimine aga ei mõjutanud õpilaste matemaatika- ja inglise keele eksamite tulemusi, vahendab tes.com.

Kogunud ÕIE TÄHTLA


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!