Mis toimub? Vastab Toila gümnaasiumi direktor Signe Ilmjärv
Viime ellu oma kooli digivaldkonna arengukava, mis kannab pealkirja „Tarbijast loojaks”. Kuna maapiirkondades veel kiiret internetti tagatud pole, tegeleme eelkõige nende digivaldkondadega, kus ühendus pole nii oluline, näiteks robootika, digiloome jms.
Meil on iga kolme õpilase kohta üks robootikakomplekt, st neid jätkub eri tasemetele ja vanuseastmetele. Sellise hea varustatuseni oleme jõudnud eelkõige projektitaotlusi kirjutades. 2.–7. klassi õpilastele toimub robootikaring ja gümnaasiumiastmes on robootika valikkursus. Õpilaste huvi on suur. Näiteks eelmisel aastal ehitas üks 8. klassi õpilane loovtööna Raspberry PI platvormil süsteemi oma kodu kaugjuhtimiseks. Õpilased on osalenud omaehitatud robotitega Robotexil.
Digioskusi on meie koolis vaja ka igapäevases õppetöös. Sellel aastal püüavad õpetajad 6.–8. klassi arvutiõpetust lõimida tööõpetusega. 3D-printerit meil pole, kuid ka kolmemõõtmeline mudel arvutis on väga ülevaatlik. Algul tehakse arvutitunnis mingi eseme 3D-mudel ja tööõpetuse tunnis ehitatakse see valmis. Gümnaasiumiastmes on meie õpilastel valikainena samuti võimalik õppida 3D-modelleerimist ja seal on see lõimitud uurimis- või praktilise tööga. Üks gümnaasiumiõpilane näiteks on projekteerinud valla lastele mänguväljaku 3D-mudeli. Valikainena pakutakse ka multimeediumi kursust. 3D-animatsiooni õppimine toetab ühtlasi filmikunsti valikkursust, kus õpitakse nt kaadri kompositsiooni, muusikalise tausta lisamist jm.
Sel sügisel avasime gümnaasiumiga samas majas asuvas huvikoolis disaini ainekava ja hankisime selle õppeaine jaoks õpilastele digilauad, mille ekraanile joonistatu läheb otse arvutisse. Kunstikoolis õpivad disaini põhikooliõpilased, aga valikainena on disainikursus ka gümnaasiumi õppekavas.
Meil on see õnn, et on olemas õpetajad, kes Toila kooli digipööret veavad – Avar Pentel ja Maarika Raja. Õppetöös on vast kõige rohkem harjunud digivahendeid kasutama meie klassiõpetajad, matemaatikud, geograafiaõpetaja ja keeleõpetajad, kuid oma digioskusi arendavad ka teised õpetajad.