Lasteaia- ja klassiõpetajad, tulge lastega arhitektuurimuuseumisse
„Geomeetriliste kujundite maailm” on arhitektuurimuuseumi uus haridusprogramm lasteaedadele ja I–II kooliastmele.
Eelmisel aastal kirjutasin sellest, kuidas arhitektuur ei pea olema erialaspetsiifiline, kuna see on meie igapäevase elukeskkonna lahutamatu osa. Kas ei vääriks see siis vanusest sõltumata rohkem tähelepanu? Eesti Arhitektuurimuuseumi uus haridusprogramm „Geomeetriliste kujundite maailm” räägib arhitektuurist lihtsalt. Kutsun taas kord kõiki lasteaia- ja klassiõpetajaid ruumi avastama.
Valminud on haridusprogramm, mis on seotud matemaatika ainekava õppesisu geomeetria teemadega, mida saab omakorda kunstiga hästi lõimida. Programm on ehitatud üles aktiivõppemeetoditele: paaris- ja rühmatööle, otsimis- ja rollimängule. Lapsed saavad muuseumi ruume ja näituseid iseseisvalt avastada. Muuseumipedagoog on juhendaja rollis, st ta ei räägi pikalt ajaloolist juttu. Rõhk on ruumi tunnetamisel ja seoste loomisel isiklike kogemustega. Programmi lõpetuseks ja teadmiste kinnitamiseks on abivahendiks n-ö maja mütsid, mille ümber tuleb osalistel rühmades mõelda väike näitemäng. Muuseumitund annab võimaluse siduda õpetatavat päris eluga.
Uus haridusprogramm on hea võimalus geomeetriliste kujundite teema sissejuhatamiseks või vastupidi: kokkuvõtteks ja teadmiste kinnistamiseks. Eesti Arhitektuurimuuseumis on ka teisi lasteaedadele ning I ja II kooliastmele sobivaid haridusprogramme: „Ruum meie ümber”, „Mis on kodu, kus on kodu” ja „Kõik makettidest”. Tulge avastage lastega, kui põnev on meid ümbritsev keskkond!