Põnev koolitund viib klassist välja
Õpilastele valmistavad reaalained, näiteks matemaatika ja füüsika, pahatihti peavalu. Keeruliste teemade selgitamine võtab õpetajatel aega, õpilastel võib arusaamisel tekkida aga raskusi ning seetõttu huvi teema vastu kaob. Abiks õpetajatele, kes on sellise olukorraga tihti silmitsi, pakub Eesti Spordi- ja Olümpiamuuseum võimalust spordi abil reaalained õpilastele selgeks teha.
Tippsportlaste ja õpetajate ühistööna valminud Eestis ainulaadse haridusprogrammi „Klassist välja!” eesmärk on pakkuda noortele huvitavaid õppimisviise väljaspool kooli- ja klassikeskkonda. Spordimuuseumis saab valida haridusprogrammide vahel, mis keskenduvad mehaanikale (füüsika korvpalli kaudu) ja tõenäosusele (matemaatika jalgpalli kaudu).
Idee on lihtne: õpilaste lemmikaine koolis on tihtipeale kehaline kasvatus, kõige raskemaks peab suurem osa aga reaalaineid. „Klassist välja!” on sisuliselt koolitund, mida ei peeta koolikeskkonnas, vaid sportlikus õhustikus koos noorte eeskujuks olevate sportlaste selgituste ja osalusega. Õppevideod on filmitud jalgpallistaadionil ja korvpallisaalis – spordi kõige loomulikumas keskkonnas. Spordiareenil on noortel võimalik aru saada, kuidas tõenäosusteooria ja füüsikaseadused on iga sportmängu osa ning mil moel meeskonnad ja mängijad koolis õpetatut rakendavad – seda tihtipeale endale teadvustamata. Õpitu kinnistamiseks saab videos nähtut kasutada paberil töölehtedel, vajadusel juhendab kas õpetaja või muuseumipedagoog. Seejärel on võimalik muuseumikeskkonnas õpitut rakendada, katsetades õpitud teadmisi interaktiivsetel seadmetel muuseumi suurel pallimängudest rääkival elamusnäitusel „Kõik mängu!”.
Kõige paremini oskavad selliseid õppevahendeid luua õpetajad ise, mistõttu oleme programmide puhul pöördunud kahe haridust edendava noore, Kristjan ja Britt Kalami poole, kes mõlemad pooldavad haridussüsteemis uuendusmeelsust ning on võimelised raskeid asju lihtsate võtetega selgeks tegema.
Spordimuuseumi „Klassist välja!” haridusprogramm on suurepärane käepikendus õpetaja antavale õppetunnile – sellest on kasu õppekava omandamisel ja see lisab vaheldust õpilase kooliellu. On aeg proovida uusi lahendusi!