Uuring: Eestis koolitatakse liiga vähe transpordi ja logistika juhte ning tippspetsialiste
Transpordis ja logistikas jääb tuleviku tööjõuvajaduse katmiseks puudu juhtidest ja tippspetsialistidest ning ostuspetsialistidest, selgub OSKA uuringust.
Uuringu ühe autori, OSKA analüütik Anneli Leemeti sõnul prognoositakse transpordi ja logistika juhtide ja tippspetsialistide ametikohtade kasvu. „Seoses tehnoloogia arengu ning tiheneva konkurentsiga kasvab strateegilise juhtimise tähtsus. Tuleviku tööjõuvajaduse katmiseks on vaja senisest enam koolitada kõrgharidusega tippspetsialiste, nagu hanke-, tarneahela- ja logistikajuhid ning transpordiplaneerijad,” selgitas Leemet.
Uuringust selgub ka, et logistikaettevõtjad tunnevad puudust ostuspetsialistidest, keda Eestis ei koolitata. Liiga palju koolitatakse aga logistika õppekavadel transpordikorraldajaid, kellest osa võiks omandada hoopis ostuspetsialisti eriala.
Mitu korda rohkem, kui neile tulevikus erialast tööd jätkub, koolitatakse mootorsõidukite ja keretööde tehnikuid. Uuringus tehakse ettepanek vähendada neil erialadel kutsehariduses koolituskohti ning koolitada rohkem liikurmasinate tehnikuid.
Transpordis, logistikas, mootorsõidukite remondis ja hoolduses kokku vajatakse aastas ca 1300 uut töötajat, järgneval kümnendil tööjõuvajadus tõenäoliselt veidi kahaneb. Suurim vähenemine ootab ees mootorsõidukite remondi ja hoolduse ametikohti (kokku 8%), kus vajatakse aastas 137 uut töötajat.
OSKA transpordi, logistika, mootorsõidukite remondi ja hoolduse tööjõu- ja oskuste uuring
OSKA transpordi, logistika, mootorsõidukite remondi ja hoolduse uuringuga otsiti vastust küsimusele, kuidas muuta õpet kutse- ja kõrghariduses ning täienduskoolituses, et täita valdkonna tööjõu- ja oskuste vajadust järgmisel kümnel aastal.