Kuidas koolis ehitada päikesepaneeli?
Loodusainete õpetajad seisavad küsimuse ees, milline koolitund mõjutaks positiivselt õpilaste arusaamasid loodusteadustest ning aitaks populariseerida LTT-valdkonna elukutseid. Liikudes muutunud õpikäsituse teel, on Tallinna Mustamäe humanitaargümnaasiumis rakendatud uuenduslikku loodusainete projektipõhist õpet, mille eesmärk on motiveerida õpilasi.
Lõimitud projektipäeva käigus uuriti mitmesuguseid teemasid. Kaheksandate klasside õpilased uurisid loodus- ja sotsiaalainete õpetajate juhendamisel, kuidas lihtsalt kättesaadavate materjalidega meisterdada nutitelefoni laadimiseks päikesepaneel ning käituda säästlikult ja loodusesõbralikult, kasutades nüüdisaegseid elektriseadmeid.
Igas aines oli oma vaatenurk: füüsikas saadi selgeks, kuidas tekib päikesepaneelides elekter, keemias laengu edastamise põhimõtted, tööõpetuses õpiti, kuidas joota, järgides ohutusnõudeid, bioloogias ja geograafias olid vaatluse all alternatiivenergia kasutamise eelised ja puudused, inimese- ja karjääriõpetuses ammutati lihtsama päikesepaneeli meisterdamiseks vajaminevaid oskusi. Tulemus üllatas nii õpilasi kui ka õpetajaid, kõige suurem emotsioon oli siis, kui lapsed ühendasid nutitelefoni USB-kaabli abil oma kätega tehtud nutiseadme laadijaga ning ootasid, kuni ekraanile ilmub ikoon „charging”.
Positiivne tagasiside innustas õpetajaid ühinema ülelinnalise lõimitud aineõppe üritusega „Mänguline teadus”.
Käesoleval õppeaastal jätkame projektipõhiseid õppepäevi. Loodame, et need aitavad väärtustada loodusaineid, arendavad oskust lahendada loodusteaduslikke probleeme ning innustavad õpilasi eelistama tulevikus LTT-erialasid.