Ingliskeelne muusikatund Uhtna koolis
Meie õpilased saavad koolis vähe võõrkeeles rääkida. Üks hea lahendus on LAK-õpe, mille puhul võib anda ainetundi võõrkeeles, et lapsed saaksid rohkem võõrkeelt harjutada.
2016. aasta sügisel õnnestus mul Erasmus+ koolituse raames külastada koole Malagas. Nägin seal palju huvitavat, kuid enim jäi meelde see, kuidas 3–4-aastased lapsed õppisid osaliselt inglise keeles. Alles hiljem sain teada, et tegemist oli LAK-õppe ehk lõimitud aine- ja keeleõppega.
2017. aasta suvel avanes mul Erasmus+ kaudu võimalus seda meetodit Dublinis õppida. Koolitus kestis kümme päeva ja oli väga sisutihe. Lõpuks pidi valmima grupitööna LAK-õppe meetodil tehtud tunnikonspekt.
Kuidas ma julgesin anda tundi inglise keeles? Julgust oli mul vaja, sest koolis ma inglise keelt õppinud ei ole. Igapäevase suhtlemiskeele olen omandanud kuidagi iseenesest, tänu ingliskeelsete laulude kuulamisele ja filmide vaatamisele. Koolitusel korrati sageli, et grammatiliselt korrektne keel tuleb unustada, sellega tegeldakse keeletunnis. Oluline on sisu ja suhtlemine. See andiski piisavalt julgust.
Mis teema valisin? Valisin 2. klassi tunni teemaks aastaajad ja ilma. Laulsime õpitud astmeid kasutades inglise keeles improvisatsioonilisi kahekõnesid. Omandasime 12 sõna ja väljendit, millega iseloomustatakse ilma ning aastaaegu. Õppisime selgeks laulu „How’s the weather?“. Sõnade kinnistamiseks mängisime mängu „Back to the board“ („Selg tahvli poole“). Seda julgen soovitada kõigile, kes õpetavad sõnu ja mõisteid. Youtube’ist leiab mängu kohta mitmeid näiteid.
Kuna tundsin ennast seda tundi andes hästi ja lapsed olid motiveeritud, julgen väita, et see LAK-õppe tund ei jää mul viimaseks.
Mida märkas kõrvaltvaataja? Minu LAK-õppe meetodil antud muusikatundi jälgis meie kooli direktor Anne Mäeots. Tema hinnangul läks kõik hästi. Ta rõhutas, et LAK-õppe tunnid vajavad põhjalikku ettevalmistust ja minu tunnis oli see nõue täidetud: kohtusid juba tuttav ning uus õppesisu, ingliskeelne sõnavara vastas tunni teemale, tunni eri osades oli mitme aine lõimingut ja lastele põnevaid tegevusi.
Kas lastele meeldis? Kuna ingliskeelne sõnavara ja tunnitegevused olid lastele jõukohased, olid nad enesekindlad, rõõmsad ja motiveeritud. Lapsed arvasid, et tund oli äge, sest õpiti uusi ingliskeelseid sõnu, oli põnev äraarvamismäng, vahva oli inglise keeles laulda ning muusikaõpetajaga inglise keeles suhelda. Kuna meie koolis hakatakse inglise keelt õppima juba 1. klassis, sujus õppimine ning õpilaste ja õpetaja koostöö igati hästi.
Kas julgen teistele soovitada? Julgen Erasmus+ koolituste ja koolikülastuste põhjal öelda, et LAK-õpe kogub Euroopa koolides üha suuremat populaarsust. Uuringud näitavad, et lõimitud aine- ja keeleõpe aitab õpilastel omandada sügavamaid keeleteadmisi: lapsed omandavad laiema võõrkeelse sõnavara ning räägivad võõrkeelt soravamalt. Kuna LAK-õpe hõlmab eri õppimisviise, paranevad lisaks eneseväljendusele ka õpilaste koostööoskused. Julgustan LAK-õppe meetodit kasutama ka teistes koolides.
Vaata ka videot