Projekti „Rakett 21“ esimene etapp toimus 19. ja 20. oktoobril Jäneda mõisas. Osalesid abituriendid ja 9. klassi õpilased. Fotol: Elekter, see on imelihtne. Fotod: Tanel Piirimäe

TalTech ja 21. kool ajavad inseneriasja põnevaks

,
Projekti „Rakett 21“ esimene etapp toimus 19. ja 20. oktoobril Jäneda mõisas. Osalesid abituriendid ja 9. klassi õpilased. Fotol: Elekter, see on imelihtne. Fotod: Tanel Piirimäe
2 minutit
47 vaatamist
Projekti „Rakett 21“ esimene etapp toimus 19. ja 20. oktoobril Jäneda mõisas. Osalesid abituriendid ja 9. klassi õpilased. Fotol: Elekter, see on imelihtne. Fotod: Tanel Piirimäe
Projekti „Rakett 21“ esimene etapp toimus 19. ja 20. oktoobril Jäneda mõisas. Osalesid abituriendid ja 9. klassi õpilased. Fotol: Elekter, see on imelihtne. Fotod: Tanel Piirimäe

 

Tehnikaülikooli (TalTech) insenerid on leiutanud kooliõpilaste jaoks töötoad, kus tehakse käepärastest asjadest seadmeid, mis tööle hakkavad.

Selliste töötubadega tutvustatakse põhikooli- ja gümnaasiumiõpilastele inseneriametit ja karjäärivõimalusi praktilisel ja lõbusal viisil, et murda müüti inseneri- ja reaal­alade keerukusest.

Just sel eesmärgil valmis ka Tallinna 21. kooli algatusel projekt „Rakett 21“, mis osales Tallinna haridusameti loodus- ja täppisteaduste projektikonkursil ning mida haridusamet tunnustas ja rahastas. Projekt toetab õpilaste karjäärivalikuid ja koostöö Tallinna tehnikaülikooliga loob andekatele õppuritele enim arenguvõimalusi.

Projekti esimene etapp – töötoad TalTechi tudengite ja õppejõudude juhendamisel – toimus 19. ja 20. oktoobril Jäneda mõisas, osalejateks 21. kooli gümnasistid ja 9. klassi õpilased.

Selliseid inseneride töötubasid on TalTechi teadlased ja üliõpilased valmis pakkuma ka teistele Eesti koolidele. Reaalse elu olukordi näitlikustav töötubade maraton pakub õpilastele väljakutseid ja hasarti ning praktilist kogemust.

Tallinna 21. kooli õpilased kinnitasid, et nad ei ole kogu kooliaja jooksul ühe koolitusega saanud nii paljudest valdkondadest praktilisi kogemusi. Ja õpilasi oli nii reaal- kui ka humanitaarkallakuga klassidest. Töötubasid juhendanud TalTechi teadlasi ning üliõpilasi rõõmustas ja üllatas õpilaste hasart, leidlikkus ja nutikus ning nemadki said kinnitust, et vigade tegemine viib uute lahendusteni, kui vaid osata neist õppida. Professor Lauri Kütt võtab selle kokku lausega „Juba väikesed lapsed teavad, et teadmiste ammutamine algab lammutamisest“.

Rakett 21“ said võimalikuks tänu TalTechi ja Tallinna 21. kooli koostööleppele, mille eesmärk on populariseerida kooliõpilastele tehnoloogia-, loodus- ja täppisteadusi. Projekt „Rakett 21“ jätkub õppeaasta lõpuni.

TalTechi sisseastumine on aastaringne ning algab 1. novembril. Vaata lisaks teejuht.taltech.ee.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Aruküla Põhikool otsib kompromissi

Aruküla Põhikoolile ja koolipidaja rollis olevale Raasiku Vallavalitsusele anti eelmise nädala lõpuni aega teatada Haridus- ja Teadusministeeriumile, kuidas nad…

3 minutit

Miks õpilasi rühmitada ja kas seda peaks reguleerima?

Mõni nädal tagasi teatas Haridus- ja Teadusministeerium Aruküla Põhikoolile, et õpilaste rühmadesse jaotamine keskmise hinde alusel…

8 minutit

Metsküla kooli direktor: „Jäime üle noatera ellu ja oleme nüüd tugevamad kui kunagi varem“

Metsküla kooli direktor Pille Kaisel usub, et maaelu kestlikkuse…

11 minutit
Õpetajate Leht