Tartu Helika ja Sassi lasteaed õppisid koos digivahendeid kasutama
Tartu Helika ja Sassi lasteaia ühisprojekti „Helika ja Sass nutikalt tegutsema” toetasid SA Innove ja EL-i Euroopa sotsiaalfond.
Esimene koolitus „Digiõpe lasteaias“ toimus tänavu augustis Tartu ülikoolis. Lektor Mario Mäeots käsitles järgmisi teemasid: digivahendite/kasutamise võimalused õppetöös, IKT-põhised õppemängud, õuesõpe ja digimaailm, loodusvaatlus digivahendiga ‒ erinevad rakendused (nt GeoTracking, GPS stro, MyRun, GPS Drawing, QR-kood jms).
Septembris toimusid koolitused Tallinna Kullatera lasteaias, kus lasteaia õppejuht Jana Süving tutvustas mitmeid digivahendeid ja roboteid (Ozobot, Blue-Bot, Sphero, Dash ja Dot, Edison, Easi-scope mikroskoop jm) ning nendega tegutsemise võimalusi. Õpetajatel oli võimalus ka ise robotitega tegutseda.
Lohkva lasteaia õppejuht Anneli Mõtsmees tutvustas Dashi ja Doti roboteid ning rakendusi, mida saab robotidega tegutsemisel kasutada (nt Go, Wonder, Path, Blockly).
Projekti lõpetuseks toimus Helika lasteaia õuealal kahe lasteaia ühine õpituba „Mihklipäeva õppekäik“, kus lapsed said tegutseda kuues tegevuskeskuses, neist kolmes olid kasutusel mitmesugused digivahendid (Ozobot, Blue-Boti robotid ja mobiiltelefon).
Nüüdseks on mõlema maja õpetajad saanud koolitustel õpitut katsetada.
Mina olen oma rühmas, kus on 3‒4-aastased lapsed, tegevusi läbi viinud Ozoboti ja Dashiga. Ozoboti tegevuses läks jänes õunu korjama, lapsed said loendada, mitmele õunale jänes jõudis. Lastele pakkus põnevust see, et ei teadnud, millisele õunale jänes satub. Jänese tee oli ettearvamatu.
Dashiga kordasime värve ja harjutasime peenmotoorikat. Alguses muutsin mina Dashil värve ja lastel tuli nimetada vastav värvus. Hiljem said lapsed ise tahvelarvutis Go programmis värvi valida ja nimetada.
4‒5-aastaste laste rühmas said lapsed tegutseda Ozobotiga ja teemaks oli „Leia õige leht”. Jänes liikus metsas ning jõudes leheni, tuli lastel nimetada, mis puulehega (vaher, pihlakas, kask, tamm või haab) tegemist on. Seejärel tuli leida enda lehtede hulgast sama leht, kuhu jänes oli jõudnud, ja teha sellega lehetantsu (keerutada sõrmede vahel).
5‒6-aastased lapsed on usinasti tegutsenud Dash ja Doti robotitega. Lapsed on saanud sahaga tähti sõnadeks laduda ja ksülofoni programmiga muusikat teha.
2‒3-aastased on teinud tutvust Blue-Botiga.
6‒7-aastased on juba viimased kaks aastat tegutsenud Lego WeDo ja Bee-Boti robotitega.
Õpetajana sain koolitustelt juurde kindlust tegutseda ja katsetada robotitega veelgi rohkem. Kuna lastele pakuvad digivahendid suurt huvi, tuleb seda õpetamisel ära kasutada, sest kui lapsed on millestki põnevil, õpivad nad väga meelsasti.