99math tekitab hasarti

22. veebr. 2019 Timo Timmi Tartu Jaan Poska gümnaasiumi 12. klassi õpilane, 99mathi üks asutaja ja tootejuht - 99math tekitab hasarti kommenteerimine on välja lülitatud

99math ülesannete lahendamine Tartu Descartesi koolis. Foto: Timo Timmi

 

Kas teadsite, et eestlased on loonud uue matemaatikamängu, mida mängitakse juba sada korda nädalas (www.99math.com).

Õpetajad kasutavad seda matemaatikatunni alguses õpilaste häälestamiseks või mõnusa vahepalana tunni keskel. Vahel harjutatakse selle abil mõnd teemat. Õpetajate sõnul tekitab mäng õpilastes hasarti, nad lausa küsivad, millal seda uuesti mängida saab.

Lihtsam kui Kahoot

Mäng 99math sarnaneb Kahootiga. Õpilased mängivad oma seadmes, õpetaja näeb oma arvuti ekraanil tulemusi ja selguvad võitjad. Siiski, 99math puhul ei pea ülesandeid ise sisse trükkima nagu Kahootis, vaid õpetaja valib teema ning ülesanded genereerib mäng ise. Nii saab mängu ette valmistada kõigest ühe minutiga.

Nagu Kahootis, saavad õpilased lahendada ka 99mathi ülesandeid oma digiseadmes (telefonis või arvutis). Mäng genereerib koodi ja õpilane saab lihtsasti liituda – kontosid polegi vaja luua.

Mängu ajal genereeritakse tehteid etteantud teemas ja tasemel. Näiteks liitmine 50 piires või korrutamine kolmega. (Kui soovid, siis ka 100 või 10 000 piires.)

Kõik õpilased lahendavad nii palju ülesandeid, kui etteantud aja jooksul jõuavad, ja pärast selguvad võitjad.

Lõpuks genereeritakse tulemused ja õpetaja saab analüüsida, kuidas õpilased on teema selgeks saanud. Pildil on näha õpilaste lahendatud tehete arv etteantud aja jooksul. Näha on, et Maril ja mõnel veel on teema hästi selge, aga Kalle vajab veel abi. Nii saab õpetaja vaadata kogu klassi õpilaste tulemusi.

 


99mathi sõprade grupp Facebookis

Matemaatikahuvilised võiksid tutvuda ka 99mathi sõprade grupiga Facebookis. Huvi äratamiseks mõned väljavõtted sealt.

13. veebruar

Tõnis Kusmin: Meil on nüüd olemas 30. jaanuari üle-eestilise võistluse edetabelid: http://games.99math.com/#/30jan/leaderboards. Kas keegi tahaks tulemusi analüüsida? Näiteks kui palju erineb õpilaste arvutuskiirus erinevates tehetes ja kui palju erineb arvutuskiirus klassiti?

12. veebruar

Pirgit Palm: Mängisime täna 3 mängu prantslastega, Tartu Descartes’i kooli 7.–8. klassi õpilased vs. Carcassonne Collége Le Bastioni 7.–8. klassi õpilased. Prantslastega suhtlesime FB Messengeri kaudu. Sealt saatsin õpetajale koodi, mille tema siis oma õpilastele edastas. Kuna prantslased olid meie mängukutset väga tõsiselt võtnud, oli neil mängijaid lausa 63, kes paiknesid eri ruumides. Saatsin Carcassonne õpetajale ka mängukäigu jälgimiseks lingi. Tuleb tunnistada, et selle kaudu oli mängu endalgi väga põnev vaadata. Ka prantsuse keele õpetajad, kes esmakordselt 99mathi mängu nägid, olid vaimustuses ja elasid mängijatele südamest kaasa. Soovitan teilgi oma sõpruskoolidega seda mängu proovida. 👍

10. veebruar

Tõnis Kusmin: Me teeme esimese USA mängude piloodi. 😀 #mathgameday
Kellel on USA-s tuttavaid õpetajaid või koole?

5. veebruar

Kadi Männik: Tervitused! Miks valisite järgmise mängu kuupäevaks 14. märtsi? See on ju emakeelepäev ja kindlasti on koolides sellel päeval mitmeid üritusi.

Sirje Sild: Ülemaailmselt on 14. märts pii päev. Nii, et igati matemaatiline.

Tõnis Kusmin: Muutsime kuupäeva ära. Teeme järgmise matavõistluse 13. märtsil.

30. jaanuar

Timo Timmi: Täna on võistluspäev! Osaleb pea 1500 võistkonda üle Eesti! 9.30 hakkavad mängima 1.–4. klassid, 10.00 asuvad võistlustulle 5.–7. klassid ning kell 11.00 8.–12. klassid. Mänge saab reaalajas jälgida ning omadele kaasa elada  lingil www.games.99math.com.

Taavi Simson: Paha ei teeks ka õpetajate voor, mis võib samuti põnev olla, aga siis peab ka raskusaste olema vastav.

Kertu Torn: Siin on Vastseliina gümnaasiumi 1.b klassi võidurõõmu kajastav fotokollaaž. ☺ Täname toreda võistluse eest! Ootame juba uut!

Agnes Kaio: Järva-Jaani gümnaasiumi algklasside võistkonnad on võistlustules!

Heily Epro-Volmer: Harkujärve põhikool on mänguhoos! 😊

 


Mida arvavad õpetajad?

 

Pirgit Palm.

Pirgit Palm, Tartu Descartesi kooli matemaatikaõpetaja:

Kasutan 99mathi 4.–8. klassi matemaatikatundides. Kui varem harjutasime peastarvutamist tihti Thatquizi testidega, siis nüüd olen eelistanud 99mathi rakendust. Õpilastele meeldib väga sellega arvutada, sest lisaks arvutusoskusele on oluline arvutamise kiirus. Elevust lisab see, et mängus on mitu vooru ja vahetulemuste nägemine motiveerib õpilasi järgmises voorus veelgi rohkem pingutama.

Tunnis, kus õppisime järguühikuga korrutama ja jagama, kasutasime 99mathi mänge reeglite kinnistamiseks. Tulemustest oli kohe näha, kas õpilased vajavad veel selgitusi või on nad valmis edasi minema. Õpilaste emotsioon oli väga positiivne. Üks noormees teatas, et õppisime matemaatikat mängutunnis.

Praegu ei ole 99mathi teemade valikus veel murdarve ja astendamist, mida 2. ja 3. kooliastmes harjutada võiksime, kuid täisarvudega arvutamise võimalus juba on. 7. klassi õpilased tõid välja, et peastarvutamise oskust läheb vaja iga teema juures. Kuigi taskuarvutit tohib 3. kooliastmes juba kasutada, väidavad õpilased, et peast arvutades jõuab tihti kiiremini lahenduseni. 99math mängud on põnev vaheldus, aga neist on ka palju kasu just peastarvutamise tempo arendamiseks.

Rakenduse üks eelis on, et võistlusmängudele võib kutsuda arvutajaid ka mujalt koolidest. Meiega on mänginud nii Tartu Variku kooli, Türi kui ka Uhtna põhikooli õpilased. Hiljuti kutsusime mängu meie kooli vilistlase, kes oli koolis väga hea peastarvutaja. Tema jaoks oli keskkond uus ja võrreldes pranglimisega tõi ta miinusena välja, et puudub harjutusväli. Samas olid mängud köitvad ja keskkonda ta kiitis Oleme korraldanud oma koolis ka õpilase ja lastevanemate peastarvutamise võistluse.

Õpetajal on väga lihtne võistlusi luua ja olemasolevate teemade vahel on raskusastmete valik lai.

 

Eve Ilves.

Eve Ilves, Tartu Descartesi kooli klassiõpetaja:

Väikese lapse jaoks on arvutis huvitavam arvutamist treenida, samas hoiab see palju aega kokku. Vihikusse kirjutamine nõuab palju aega, selle ajaga jõuab laps teha mitu tehet arvutis. 99math rakendust on hea kasutada nii harjutamiseks kui ka kontrolliks. Viimase puhul võib aega pisut pikendada, et saada parem ülevaade lapse oskustest.

Mõni laps vajab mõtlemiseks enam aega ja liigne kiirustamine võib talle kahjuks tulla. Kui toimus esimene võistlus ja lapsevanemad said võistlust veebi vahendusel otse jälgida, andis üks lapsevanem mulle tagasisidet. Ta oli teinud järelduse, et lapsel on vaja lahutamist harjutada. Liitmise tulemused olid paremad. Lapse jaoks on oluline, et kodused tunnevad koolis tehtu vastu huvi ja elavad sellele kaasa. Õpetajale on samuti abiks, kui vanemad näevad, milles nende laps suuremat toetust vajab.

99mathi eelis teiste sarnaste rakenduste ees on, et see võimaldab oma eakaaslastega üle Eesti võistelda ning võrrelda oma oskusi teiste koolide õpilaste omadega. Õpetajal on mugav, ta saab oma õpilastega võistelda, aga ei pea selleks kuhugi sõitma. Tagasiside on kohene, ka harjutades. Näiteks õppisime 8 ja 9-ga korrutamist ning eelmisel päeval, enne tunnikontrolli tegemist, harjutasime teemat 99mathiga. Lapsed said oma oskuste kohta kohe tagasisidet.

Kasutan äppi iga nädal informaatikatunnis. Lapsed ootavad huviga. Kui esimest korda neile äppi tutvustasin, tundsid nad kohe huvi, kas seda saab kasutada koolis. Nüüd teevad nad seda ka tunniväliselt nii vanematega kui ka omavahel.

Aitäh 99math loojatele! Olete teinud matemaatika lastele huvitavamaks.

 

Küllike Kütimets.

Küllike Kütimets, Tartu Descartesi kooli klassiõpetaja:

Peastarvutamine on matemaatika alus. 99mathi saab kasutada peamiselt peastarvutamise harjutamiseks. Kui õpilane ei suuda kiiresti arvutada, jääb ta ülesannete lahendamisel hätta. Õpilased saavad 99mathi abil arendada kiiret arvutamist ja kui lahendatakse arvutis, siis ka klaviatuuri ökonoomset kasutamist. Õpilastega ülesandeid lahendades on näha, kuidas nad suudavad järjest kiiremini arvutata. Õpilased, kes on aeglasema loomuga, ei suuda kiiresti arvutada ning neil on keeruline kiiremate vastu võistelda. Siin on õpetajal võimalus rühmi moodustada ja õpilaste individuaalsusega arvestada. Sellisel juhul on kõikidel motivatsioon ülesandeid lahendada.