Õpetajate Leht 29. märtsil

27. märts 2019 - Õpetajate Leht 29. märtsil kommenteerimine on välja lülitatud

Jou, mis toimps?

Noored kogunevad kampadesse ja viidavad koos aega kaubanduskeskustes, bussijaamas jm. Kuigi neil on huvitegevuseks võimalused koolis, huvikoolis ja paljudes ringides, eelistab osa noori niisama aega surnuks lüüa. Milles põhjus? Pärnakad uurivad ja otsivad probleemile lahendust.

Tegevust on iga päev

Pärnu noorte vabaajakeskus on avatud kõigile õpilastele ja noortele, kel pärastlõunasel ajal ja õhtuti kella üheksani midagi teha pole. Keskus pakub häid tegutsemis- ja eneseteostuse võimalusi, kuid osa noori on ikkagi tänaval. Nendega suhtlemiseks käivitub mobiilne noorsootöö.  

Koolis näen isikliku arenguhorisondi avarust

Jaak-Albert Metsoja kaitses kolme aasta eest doktorikraadi taimeökoloogia alal ja võinuks praegu teadust teha České Budějovices ja Teravmägedel. Kuid ta leidis hoopis „Noored kooli“ kuulutuse ja pärast vestlust osalejatega langeski otsus õpetajatöö kasuks, sest tulevik tundus äge.

Riiklik õppekava – kas täies mahus täitmiseks?

Pidevalt muutuvas maailmas ei saa enam läbi vaid faktipõhise õppega. Milliseid muudatusi on tarvis, et ühiskonna ootustega paremini kaasas käia? Kas meie õppe- ja ainekavad on ajale jalgu jäämas? Praeguste probleemide ning tarvilike muudatuste üle arutlesid vestlusringis Tartu Descartesi kooli õpetajad Küllike Kütimets ja Pirgit Palm, Tartu Variku kooli õpetaja Moonika Sarapuu ja Tartu Reiniku kooli õpetaja Krista Bernhardt.

Jalgratta leiutamise asemel laena see parem naabrilt

Programmi „Edu ja tegu“ vedajad käivad maakondades külakorda ja kohtuvad hariduse võtmeisikutega, et ühiselt arutleda võimaluste üle, kuidas ettevõtlusõpet ja ettevõtlikkust arendada.

Loovtööks koolivorminäitus Eesti Rahva Muuseumis

Pärnu Sütevaka gümnaasiumi 8. klassi õpilane Elis Vaher tegi koos fotograafist ema Marjaana Vaheriga kooli loovtööna näituse „Vormitud lugu 12“, kus saab näha nii tänaseid kui ka tunaseid koolivorme.

Miks meil on vaja foorumteatrit?

Kakskümmend aastat tagasi jõudis VAT Teatri kaudu Eestisse foorumteatri metoodika. Foorumteater on ühelt poolt teatri, teisalt sotsiaalpedagoogiline meetod, teatri ja kogukonna kohtumispunkt. Tegu on aktiveeriva ja kaasava dialoogiteatriga, kus pole palju butafooriat, kuid on sügav sisu.

Tsirkuses saab igaüks tunda end andeka ja väärtuslikuna

„Kuuldes, et kooli tuleb tsirkus, kerkib tõenäoliselt silme ette kujutluspilt meelelahutustrupist klounide ja karudega, kes pakuvad keset koolipäeva õpilastele lõbusa vahepala ning annavad õpetajatele võimaluse paar tundi lõõgastuda. Tegelikult on tsirkus tõhus pedagoogilise, sotsiaalse ja teraapilise mõjuga sekkumine, mille mõju on valdkonna- ja vanuseülene,“ kirjutab Helena Ehrenbusch.

Parim sõiduautotehnik selgus telekaamera ees

Pärnumaa kutsehariduskeskuses peeti üle-eestilist kutsevõistlust, kus selgitati välja aasta parim sõiduautotehnik. Võistlusest valmib telesaade „Noor meister“.