Alustavat õpetajat toetav kool 2019 on Haabneeme kool

3. apr. 2019 Triin Noorkõiv MTÜ Alustavat Õpetajat Toetav Kool eestvedaja - Alustavat õpetajat toetav kool 2019 on Haabneeme kool kommenteerimine on välja lülitatud


29. märtsil tunnustati õpetajate tagasiside põhjal koole, kus uued õpetajad on saanud sujuvalt kooliellu sisse elada. Peapreemia pälvis Haabneeme kool, teise preemia Tallinna Pääsküla kool ja kolmanda Tartu Veeriku kool.

Kokku laekus MTÜ Alustavat Õpetajat Toetav Kool algatatud tunnustamisele sisendit 33 kooli kohta, infot andsid viimase kahe aasta jooksul õpetajatööd alustanud õpetajad. Žüriis osalesid esindajad haridustöötajate liidust, õpetajate liidust, õpetajate ühenduste koostöökojast, õpilasesinduste liidust, Tallinna ülikooli haridusinnovatsiooni keskuse õpetajate akadeemiast, Tartu ülikooli haridusteaduste instituudi õpetajate täienduskoolitus- ja kutseaasta keskusest, TÜ eetikakeskusest ja personalijuhtimise ühingust PARE ning Haabneeme koolist, kes oli ka 2017. aastal esmakordselt toimunud tunnustamise laureaat.

Tunnustati alustavat õpetajat toetavate koolide võrgustiku kohtumisel 29. märtsil. Auhindamisele aitasid kaasa HTM, haridustöötajate liit, TLÜ, TÜ eetikakeskus, Äripäeva Konverentsid, personalijuhtimise ühing PARE ja innovatsioonifoorum MELT. Lisaks põhiauhinna saajatele tunnustas Tallinna ülikool eripreemiatega Imavere põhikooli ja Viimsi gümnaasiumi ning Tartu ülikooli eetikakeskus Anna Haava nimelist Pala ja Neeme kooli.

Haabneeme kooli kohta tõid alustavad õpetajad esile, et seal on tõhusalt toimiv mentorsüsteem ning nad kogevad juhtkonna ja kolleegide järjepidevat huvi ja toetust. „Mulle määrati väga pädev mentor-õpetaja ja julgustati esitama kõikvõimalikke küsimusi. Juhtkond oli väga huvitatud minu käekäigust,“ kirjutas üks oma kooli tunnustanud õpetajatest. „Meie mentorite elutarkus ja pühendumus on nakatav,“ lisas teine. Mentoriga kohtumised on alustavatel õpetajatel iganädalased ja tagasiside on kohene, mis annab uutele tulijatele võimaluse kiireks õppimiseks. Veel toodi esile nii kaasõpetajate kui juhtkonna liikmete rõõmsameelsust, avatust ja lahendustele suunatud suhtumist.

Triin Noorkõiv, üks MTÜ Alustavat Õpetajat Toetav Kool eestvedajatest on tänulik kõigile enam kui 50-le alustavale õpetajale, kes tunnustamise jaoks oma kogemusi jagasid, ja kõigile koolidele, kus õpetajatöö algust teadlikult mõtestatakse ja toetatakse. „Algus on tähtis, sest see seab tooni – esimesel tööaastal kujuneb olulisel määral õpetajate identiteet, uskumused ja harjumused, millel on pikaajaline mõju nii õpetajatele kui ka nende õpilastele. Just siin on üks kuldne võti õpetajate järelkasvu tugevdamiseks ning seda ei saa jätta juhuse küsimuseks.“

Eestis alustab õpetajatööd enam kui 800 inimest aastas. Teise õpetaja-aasta alustajaid on ca veerandi võrra vähem. Süsteemse alustavate õpetajate toetamise edendamise kaudu soovib MTÜ Alustavat Õpetajat Toetav Kool aidata kaasa nii õpetajate jätkamise osakaalu kui ka õpetamise-õppimise kvaliteedi kasvule.

Tänavu tunnustatakse alustavat õpetajat toetavaid koole teist korda ning see jätkub rütmiga üle aasta. Esmakordselt tunnustati alustavaid õpetajaid toetavaid koole 2017. aastal.

MTÜ Alustavat Õpetajat Toetav Kool on kodanikualgatus, mille kutsusid 2016. aastal ellu viis hiljuti alustanud õpetajat eesmärgiga toetada õpetajate järelkasvu ning alustavate õpetajate sujuvat ja edukat sisseelamist õpetajaametisse.


Comments are closed.