Õpetajate Leht 3. mail

30. apr. 2019 - Kommenteeri artiklit

Haridusvaldkonnas tegeldakse pseudoprobleemidega

Põhikooli vanema astme õpetajate sõnul ei ole ainekavade maht ja sisu Eesti hariduselu kõige põletavam probleem, selleks on hoopis õpetajate puudus. Nende arvates peaks riik pseudoprobleemidega tegelemise asemel mõtlema sellele, kust saada kooli õpetajaid. Vestlusringis arutavad haridusprobleemide üle Tallinna reaalkooli ja Gustav Adolfi gümnaasiumi eesti keele õpetaja Anu Kell, Audentese erakooli matemaatikaõpetaja Triin Meritam ja Kadrioru saksa gümnaasiumi inglise keele õpetaja Rannar Park.

Lastevanemate liit alustab jõulist pööret

14 aastat lastevanemaid, õpilasi ja õpetajaid koolitanud Eesti lastevanemate liit võtab tähelepanu alla koolide hoolekogud. Uus arenguhüpe võetakse ette Erasmus+ kolmeaastase katseprojekti kaudu. 

Kes õpetab lapsevanemaid?

Oma last kasvatades tugineb igaüks nähtule-kuuldule-loetelule ja omaenda kogemustele, on need siis halvad või head. Oma panuse annavad nii Eesti lastevanemate liit (ELVL) kui ka mitmed MTÜ-d, OÜ-d, sihtasutused ja keskused, kes koolitavad lapsevanemaid.

„Imelised aastad“

Tervise arengu instituudi (TAI) algatatud üle-eestiline lastevanemate koolitusprogramm „Imelised aastad“ keskendub vanemlike oskuste õpetamisele 2‒8-aastaste laste vanematele.

Kujundav hindamine ja ainekava tasemenõuded

SA Innove analüütik Einar Rull selgitab, miks pole riikides, kus kujundava hindamisega on põhjalikult katsetatud, silmanähtavat edu saavutatud. Peamiselt ei suudeta tasemehindeid kujundavast hindamisest lahus hoida.

Väärtuskasvatus – mis see tegelikult on?

Tiia Kõnnussaar Tartu ülikooli eetikakeskusest avab artiklisarja, milles tutvustatakse koolide kogemusi väärtuskasvatuse põhimõtete rakendamisel.

Kätlin Vainola: „Ajakiri võiks olla nagu hea sõber, kelle tulekut alati ootad“

Ajakirja Hea Laps esimene number ilmus mai alguses 25 aastat tagasi. Selle aasta alguses andis ajakirja asutaja ja kauaaegne peatoimetaja kirjanik Leelo Tungal ajakirja juhtimise üle lastekirjanik Kätlin Vainolale. Uus peatoimetaja ütleb, et Hea Laps jääb endiselt laste omaloomingu ajakirjaks ning kavas on ka mitmed uued rubriigid.

Uus reaalsus, mida õpilased naudivad

Koolielu portaali toimetaja Madli Leikop kirjutab, kuidas Tallinna Südalinna kooli õpilased virtuaalreaalse prillide abil õpivad.

Mis on Kreutzwaldil pistmist keeletehnoloogiaga?

Kas teate, et oma eestikeelse jutu saab suurema vaevata täitsa kobedaks eestikeelseks tekstiks teha, kirjutab Tartu ülikooli arvutiteaduse instituudi keeletehnoloogia teadur, Eesti keeleressursside keskuse tegevjuht Kadri Vider.

Ja kui endal pole mahti digiraamatut lugeda, võib selle ette lugeda eestikeelne sünteeskõne, kas või lapsehäälega. Keeletehnoloogia rakendab inimkeele töötlemise tehnikaid muu hulgas selleks, et arvuti ja teised nutikad seadmed suudaksid üha paremini ja loomulikumalt inimestega suhelda, neile infot otsida ja soovitusi jagada.

Erialad sooja südame ja lahtise peaga õppijale

Tartu ülikooli eripedagoogika osakonnal on paljude jaoks kauaoodatud uudis: tulevasest sügisest saab sessioonõppes ka logopeediks õppida. Seni oli see võimalus ainult eripedagoogika suunal.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!