Uhtnakad õpetasid märgviltimist ja kaerajaani kargamist

2. apr. 2019 Anne Mäeots Uhtna põhikooli direktor - Kommenteeri artiklit
Uhtna kooli saalis.
Sagadis lumesadu nautimas. Fotod: Uhtna põhikool

12.‒16. märtsini olid Uhtna põhikooli külalisteks õpetajad Euroopa 11 riigist. Kõige kaugemad tulijad olid Kreekast, Türgist, Itaaliast ja Hispaaniast ning lähemad Leedust ja Rootsist. Esindatud olid ka Ühendkuningriigi, Poola, Rumeenia, Bulgaaria ja Prantsusmaa.

Toimus Erasmus+ projekti „Arts and Traditions 2016‒2019“ viimane töökohtumine, mille käigus tutvusid 43 välisriikide õpetajat Uhtna kooli ja lasteaiaga, vaatlesid tunde, analüüsisid tehtut ning osalesid käsitöö ja tantsu õpitubades. Kõik projektikohtumisel osalenud õpetajad viltisid õpetaja Jaana Kangro juhendamisel endale villapallist võtmehoidja või stressipalli ning kargasid kaerajaani õpetajate Sirje Rebase ja Viivi Vooranna ettenäitamiste järgi.

Kindlasti rikastasid välismaalaste pilti Eestist väljasõidud Narva ja Lahemaa rahvusparki. Põnevaimaks elamuseks kujunes vaade Eesti piiri valvavast kindlusest. Oldi väga üllatunud, kui lähestikku võivad asuda kahe riigi kindlusehitised. Tutvuti ka Ida-Viru kutsehariduskeskuse nüüdisaegse õppehoonega ning kiideti ametikooli õpilaste valmistatud lõunasööki ja viisakat teenindust.

Rakvere valla põnevatest tegemistest andis ülevaate vallavanem Maido Nõlvak ning Lääne-Viru pealinna põnevaid ettevõtmisi tutvustas linnavalitsuse ametnik Mati Jõgi. Eesti ajaloo tunnid, mis algasid juba Narva kindluses, said huvitava jätku päev hiljem Rakvere linnuses. Hea sõnaga meenutavad partnerkoolide õpetajad Sagadi õpitubasid, kus metsamuuseumis õpiti tundma Eesti loodust ning looduskoolis sai igaüks võimaluse endale laastukorvike punuda.

Meie koostööprojekti üks tähtsamaid eesmärke on õpetada lastele loovaineid õppekava läbivalt. Rõhuasetuses on õppetöö muutmine haaravamaks ning õppesisu omandamine igapäevaeluga lõimitumaks. Oluline märksõna on vanade käsitöö- ja kunstitehnikate kasutamine uute tehnoloogiliste vahendite abil (nt koopajoonis vs. grafiti, lõkkevalgus vs. dataprojektor valgusallikana varjuteatris).

Kõigi partnerkoolide tegevusaruannete põhjal töötab üks partneritest, Türgi ülikool Burduri linnast, välja video- ja muud õppematerjali sisaldava metoodilise juhendi, mida saavad sügisest kasutada kõik maailma koolid.

Kolm aastat kestnud rahvusvaheline koostöö on rikastanud ja arendanud õppetööd. Hoogustunud on õpetajate koostöö ning juurde on tekkinud uusi partnerlussuhteid ekspertide ja meistritega maakonnast ja kaugemaltki. 

Erasmus+ partnerpäevade tähistamise käigus on õpilased õppinud tundma kõiki sõprusmaid: valmistanud plakateid ja teinud esitlusi riikide kohta, avastanud uusi võõrkeeli, vahetanud jutukesi, kirjutanud luuletusi, saanud endale juurde hulganisti kirjasõpru, jaganud videopäevikut oma ühest koolipäevast ja kohtunud väliskoolide õpilastega videokohtumiste vahendusel.

Eesti rikkalikust kultuurisalvest oleme partneritele tutvustanud puidust munade treimist ning kaunistamist rahvuslike motiividega, savist käekeste voolimist ning esitlenud vaibakudumist kangastelgedel. Kuna meie kooli projekti maskott on lammas Juss, oleme igale sõpruskoolile kinkinud arhailise tikandiga minimaskoti. Tuntud heeringalugu ja tema elama sattumine merre sai tuttavaks varjuteatri etenduse kaudu. Mõisa ajaloole omast peksu mõisatallis näideldi Kivikasuka laulumängu saatel. Suure panuse kogu sellesse tegevusse on andnud õpetajad Veiko Pärnak, Riina Orgus, Urve Udu, Elina Peri ja Kadri Plotnik.

Meie projekt kestab veel, kuid juba täna võime seda rahvusvahelist koostööd nimetada kooli edulooks. Projekti käigus korraldatud mitmekesine tegevus on tulnud kasuks õpilaste annete väljaselgitamisel, inspireerinud õpetajaid võtma kasutusele uusi õppelahendusi ja looma uusi arendavaid õppekeskkondi. Väga sisukas ja põnev, vahel ehk liigagi suurt pingutust nõudev projektitöö on loonud väärtusliku baasi uuenduslike õppevalikute kasutuselevõtuks juba lähitulevikus.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!