Eesti ja USA majandusõpetajad vahetasid kogemusi

14. juuni 2019 Elbe Metsatalu seminari korraldaja, JA Eesti - Kommenteeri artiklit

USA lektor Cynthia Harter selgitab kaubandustõkete olemust riikide vahel joonlaudade kui piiride ületamise näitel.

Eesti majandus- ja ettevõtlusõpetajad omandasid rahvusvahelisel seminaril vahvaid ja lõbusaid aktiivõppe meetodeid majanduse ja ettevõtlusteemade õpetamiseks USA kogemuse kaudu.

Juuni algul Tallinnas toimunud majandusõpetajate rahvusvahelise seminari eesmärk oli jagada meie õpetajatele uuenduslikke ja tulemuslikke õpetamismeetodeid, mis köidaks ja aitaks õpilastel hästi aru saada majanduselust, kujundaks ettevõtlikkuspädevust ja toetaks majandusteadmiste lõimimist eri ainetesse.

Kuidas üle joonlaua hüppamise abil saab selgeks kaubandustõkete olemus? Kuidas tuulelohede valmistamine ja majandussuundumuste tundmine aitab töödžunglis huvitavat ametit leida? Kuidas emigrantide-immigrantide lood aitavad mõista nõudluse ja pakkumise muutusi tööturul? Just selliseid huvitavaid seoseid kasutas majanduse põhitõdede selgitamiseks seminari peamine koolitaja, USA Kentucky ülikooli majandusprofessor Cynthia Harter,kes on ühtlasi ülemaailmse majandushariduse alliansi GEEA rahvusvaheline majandusõpetajate koolitaja. Tema praktilised kogemused, õppimine tegevuse kaudu ehk Learning by Doing’u aktiivõppemeetodid olid vaimustavad ja väga õpetlikud meie õpetajatele. Koolituse sisu oli uudsete ettevõtlusmängude, simulatsioonide, juhtumianalüüside ja praktilise õppetegevuse läbiviimise metoodika õppimine ja praktiline harjutamine. Õpetajate kirglik ja aktiivne osalemine aitas õppida ise ja andis kindlustunde meetodite kasutamiseks tunnis koos õpilastega. Meie õpetajad märkasid omandatud metoodiliste oskuste lõimimise võimalusi lisaks majandusõppele ka mitmesuguste teemade juures geograafias, matemaatikas, ühiskonnaõpetuses. Koolituse materjalid on õpetajatele kättesaadavad eesti keeles ja lihtsalt kasutatavad ainetundides.

Kõigi seminaril osalenute suurim tänu kuulub lisaks Cynthia Harterile juba mitmeid kordi Eesti majandusõpetajaid koolitamas käinud Colorado ülikooli professorile John Brockile, kes aitas kaasa seminari õnnestumisele ja tõi Eesti majandusõppe ja haridusoludega tutvuma kuus USA majandusõpetajat eri osariikidest. Nemadki osalesid koolituse ühes töötoas, kus meie õpetajatega vahetati kogemusi, kuidas toimub hariduse andmine, sh majandus- ja ettevõtlusõpe meil ja USA osariikides. Külalised tutvusid ka mõne kooliga ning nende arvates on meie õpilased palju motiveeritumad teadmisi omandama ja koolid võimaldavad õpilastel endal koolielus palju kaasa rääkida. Samuti olid nad väga huvitatud digilahendustest, nagu e-kool, e-õpe, IKT-vahendite kasutamine ja sellekohane õppevara koolis. JA Eesti igale kooliastmele pakutavad ettevõtlusõppe võimalused – minimini-, mini- ja õpilasfirma põhjalikud programmid ja õpilastele korraldatavad üle-eestilised üritused – vaimustasid külalisi, sest valdavalt õpitakse USA-s ettevõtlust majandusõppe ühe osana ja palju rõhku pannakse just finantskirjaoskuse kujundamisele põhikoolis ning majandusteooria õpetamisele gümnaasiumiastmes. Samas on USA koolides erinevate õppeainete kaudu juba aastaid rakendatud tegevuspõhiseid, õpilasi aktiivselt kaasavaid meetodeid teadmiste ja oskuste omandamiseks, nagu simulatsioonid, väitlus, juhtumite analüüs, uurimuslik tegevus jne.

Innovaatiliste metoodikate omandamine ja rahvusvahelise kogemuse saamine tõstis õpetajate kindlustunnet ja metoodilist pädevust, sest kõrgkoolid alles hakkavad ettevõtlus- ja majandus-pedagoogika kursusi käivitama. Koolitatud õpetajad oskavad nüüd õpilastes atraktiivsemalt arendada majanduslikku mõtlemist ja ettevõtlikkust, kasutada aktiivõppemeetodid, mis teevad õppimise huvitavaks ja eluliseks.

Majandusõpetajate rahvusvaheline koolitus sai teoks tänu Balti-Ameerika Vabaduse Fondi BAFF rahastusele ning koolitusel osalenud õpetajad ootavad juba järgmisi võimalusi uusi rahvusvahelisi metoodilisi kogemusi omandada.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!