13. lend paneb end proovile

23. aug. 2019 Heiki Raudla peatoimetaja - 13. lend paneb end proovile kommenteerimine on välja lülitatud
28 „Noored kooli“ 13. lennu lõpetanud õpetajat alustavad tööd koolides üle Eesti. Fotod: Heiki Raudla

„Noored kooli“ programmis osalenud lõpetasid terve suve kestnud ettevalmistuskoolituse ja asuvad nüüd õpetama koolides üle Eesti.

Läinud nädalal anti koolijuhtidele üle „Noored kooli“ 13. lennu osalejad, kes töötavad järgmise kahe aasta jooksul õpetajana ja läbivad samal ajal intensiivse koolitusprogrammi.

Kümme värsket vilistlast asub sel aastal tööle klassiõpetajana, kuus inimest hakkab õpetama inglise keelt. Kolm inimest hakkab õpetama matemaatikat, sama palju on „Noored kooli“ 13. lennus loodusainete ning ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetajaid. Kaks inimest asub tööle eesti keele ja kirjanduse õpetajana ning üks hakkab õpetama eesti keelt teise keelena.

„Noored kooli“ 13. lennu osalejad hakkavad töötama Tallinna ja Harjumaa, Lääne- ja Ida-Virumaa, Tartumaa, Põlvamaa, Pärnumaa, Raplamaa ja Hiiumaa koolides.

28 osalejat valiti välja 228 kandidaadi seast ning nende hulgas on endisi keskkonnaametnikke, turundus- ja kommunikatsioonispetsialiste, raamatupidajaid, jalgpallitreenereid ja teiste elualade esindajaid, aga ka eri erialade värskelt ülikooli lõpetanuid.

Alustavaid õpetajaid tervitas haridus- ja teadusministeeriumi kantsler Mart Laidmets, kes avaldas lootust, et kaheaastane programm on sissejuhatus pikale karjäärile haridusvaldkonnas. „„Noored kooli“ 12-aastane kogemus on näidanud, et enamik programmi vilistlastest jääb haridusse ja paljudest on saanud valdkonna eestvedajad – silmapaistvad õpetajad, koolijuhid ja uute algatuste loojad. See on vääriline täiendus Eesti suurepärasele õpetajaskonnale ja oluline panus aitamaks kaasa sellele, et meie haridus püsiks maailma tipus ka edaspidi,“ sõnas Mart Laidmets.

„Koolis töötamine on hea kool neile, kes pole kohe pärast gümnaasiumi õpetajaks õppima läinud,“ märkis Laidmets.

„Noored kooli“ õpetajad on kolm kuud kestnud ettevalmistuskoolituse jooksul omandanud teadmisi ja oskusi, mis on vajalikud õppija arengust lähtuvaks õpetamiseks. 13. lennu osaleja Maarja Koovit, kes asub tööle eesti keele ja kirjanduse õpetajana Kuusalu keskkoolis, märkis, et ettevalmistuskoolituse tulemusena on tema arusaamine õpetamisest oluliselt muutunud. „Olen saanud mõnusalt nüansirohke pildi õpetajatööst ja katsetanud mitmesuguseid meetodeid. Nüüd on selge soov enda teadmisi proovile panna. Olen veendunud, et olen õigel teel,” ütles alustav õpetaja.


Mis teid ootab ees?

Kätlin Takk.

Kätlin Takk,
bakalaureusekraad noorsootöös, asub tööle Kehra gümnaasiumi klassiõpetajana:

„Mul on noorsootöötaja taust ja olen töötanud lastega neli aastat, sealhulgas Alavere põhikoolis kolm aastat huvijuhina. Mõtlesin, et miks mitte proovida liituda „Noored kooli“ programmi võimalusega. Mulle meeldib noortega töötada ja neid õpetada. Väljakutsed on võimalused, mida vastu võtta, millest õppida.

Esialgu jään õpetajaks, juhtimiseks on vaja lisateadmisi organisatsioonist, kus töötan – mõista selle sisemist elu ja suhteid.

Kui kord tunnen, et õpetajana on lagi käes ja mul on vaja uusi väljakutseid, siis ei välista ma ka juhitööle asumist.

Olen Kehra lähedalt pärit, mõtlesin, et mida lähemal kodule, seda mugavam on isiklikku elu tööga sobitada. Lähen klassiõpetajaks keelekümblusklassi, kus hakkan õpetama teise kodukeelega lapsi. Kõige suurem väljakutse ongi eesti keel – saan teada õpilaste tasemest siis, kui lähen kooli ja neid näen. Minu ülesanne on panna nad kõik väga hästi eesti keelt rääkima.“

Indrek Nägelik.

Indrek Nägelik,
bakalaureusekraad sotsioloogias, asub tööle Kiviõli 1. keskkooli ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetajana:

„„Noored kooli“ on olnud mu huviorbiidis neli-viis aastat, aga ma ei pidanud end seni selle vääriliseks. Nüüd, kui ülikool lõpetatud, otsustasin anda elule väärtuspõhise väljundi – midagi luua ja kujundada, tekitada enda jaoks suurem mõte. Noorteorganisatsioonides tegutsemine on andnud julguse noortega töötada. Noori ei pea kartma, noored on tihtipeale palju avatumad kui täiskasvanud.

Tunnistan, et minu enda õpingud ülikoolis ei olnud väga hästi läbi mõeldud, mul ei olnud pikka aega suuremat plaani. Tänu „Noored kooli“ programmile tunnen, et mul on tekkinud eesmärk. Olen kindel, et mul on tulevikus raske, aga põnev. Elule on suurem mõte juurde tulnud. Vähemalt ei ole igav, kogu aeg on kuhugi areneda.

Minu jaoks värskendas „Noored kooli“ programm vaadet õppimisele, õppimine muutus jälle huvitavaks. Kardan, et enda ebakindlus või omaenda haridusteel läbi elatud tagasilöök tuleb kummitama, aga takistused tulevad endast, mitte väljastpoolt. Kiviõli tuli sellest, et seal varem töötanud „Noored kooli“ vilistlane läks edasi ja et minu kriteerium oli kõik muu peale Tallinna, siis tundus see mulle ägeda väljakutsena. Mulle meeldib olla kohas, kus on rahulikum, aga palju arenguvõimalusi, kus on ruumi kasvada, olla pioneer, kus saab ise keskkonna ja väärtusi luua.“


Noored Kooli on vabaühendus, mis loob kasvukeskkonda hariduse eestvedajate kujunemiseks. Selleks valitakse programmi võimekaid eestvedajaid eri elualadelt, kes ei ole õpetajaks õppinud, kuid soovivad anda oma panuse Eesti haridusse ja töötada vähemalt kaks aastat koolis õpetajana.

Programm pakub neile koostöös Tallinna ülikooliga mitmekülgset õpetamis- ja juhtimiskoolitust ning tugisüsteemi. Pärast kaht aastat saavad programmis osalejad otsustada, kas soovivad jätkata tööd õpetajana või suunduda haridusvaldkonna teistele tasanditele. Noored Kooli on aastate jooksul toonud haridusse üle 200 inimese, kellest enamik töötab senini haridusvaldkonnas.

Allikas: Sihtasutus Noored Kooli


Comments are closed.