Kooliruum’20 kutsub osalema
Kooliruum on üle-eestiline uurimuslik ja mänguline loovtööprojekt, mille käigus kasutavad õpilased teaduse ja disaini meetodeid, et uurida, milline on tänapäeva kool ja luua visioon uuest koolist.
Projekti eesmärk on tutvustada noortele arhitektuuri kui nähtust, millega kõik iga päev kokku puutume, selle analüüsimise protsessi ning lahenduseni jõudmist kasutades eri uurimis- ja loovmeetodeid. Ruum on kõikjal meie ümber ning on väga loomulik selle vastu huvi tunda ja mõistma õppida. Arhitektina tuleb tunda elu mitmekesisust ning olla alati valmis nägema maailma ka kellegi teise silme läbi. Üks põhjus, miks arhitektuuri koolides käsitleda, ongi see, et arhitektuur õpetab teistega arvestama. Õpetab olema hea inimene.
Kooliruumi ülesanded sisaldavad uuritavat küsimust, tegutsemisjuhiseid ja -vihjeid, näitematerjale ning nõuandeid. Vastusena loodame näha eelkõige õpilaste leidlikku ja loomingulist mõtlemist ning nutikat arutluskäiku. Õigeid ja valesid lahendusi ei ole, oluline on õppida protsessi jooksul divergentselt mõtlema – püstitatud küsimust mitmekülgselt uurima, avastama mitmesuguseid alateemasid ning alternatiivseid lahendusviise. Ehk ei olegi õige rääkida ülesannetest ja lahendustest, vaid küsimustest ja vastustest. Küsimused puudutavad koolimaja eri tahke ning annavad võimaluse koostööks aineõpetajatega.
Projekt kestab oktoobrist aprillini ning on paras põhikooli lõpuklassidele ja keskkoolile, kuid ealist piirangut ei ole. Õpilas(t)e projektis osalemist on koolil võimalik arvestada riiklikus õppekavas ettenähtud loovtööna.