Mida uut pakub ERM uuel kooliaastal?

6. sept. 2019 Kaari Siemer ERM-i hariduskeskuse juhataja - Mida uut pakub ERM uuel kooliaastal? kommenteerimine on välja lülitatud
Eesti Rahva Muuseumi hariduskeskus pakub õpilastele eelkooliealistest gümnasistideni üle 30 muuseumitunni ning töötoa. Foto: ERM

Päikseline suvi on asendumas sügisese asjalikkusega – käes on parim aeg teha plaane järgnevaks õppeaastaks. Kooliaasta algus toob elu ja elevust ka muuseumide tegevusse.

Eesti Rahva Muuseumi hariduskeskus pakub õpilastele eelkooliealistest gümnasistideni üle 30 muuseumitunni ning töötoa. Programmide pikkus on 60–120 minutit ning neid on võimalik kohandada vastavalt õpetaja soovidele. Tunni metoodika on valitud õpilaste vanust arvestades.

Meie haridusprogrammid järgivad riiklikku õppekava. Muuseumitunnid on jaotatud teemade järgi nelja suuremasse gruppi.

  • Muuseum – tutvume muuseumitöö ning -spetsialistide igapäevaeluga.
  • Keel, kultuur, keskkond – programmid eesti keelest, rahvakultuurist ning loodusest.
  • Eesti ajalugu – käsitleme teemasid kiviajast tänapäevani.
  • Soome-ugri näitusel tutvume meie keelesugulaste kultuuride ning asualadega.

Nooremale koolieale on äsja valminud uued muuseumitunnid „Meie lipu lugu“ ja „Kiri teele!“. Neist esimeses tutvuvad lapsed riigi sümboolika ning Eesti lipu sünnilooga. Teises tunnis räägitakse postiteenuste ajaloost, kuidas kirjad-pakid liiguvad, ning harjutatakse kirja ja aadressi kirjutamist. Lisaks sobivad väiksematele külalistele programmid „Rahvakalendri aastaring“, „Minu esimesed triibulised“ või „Jüri ja Mari muuseumimatkad“ meie püsinäitustel.

Eesti keele aastal ootame põhikooli- ning gümnaasiumiõpilasi keeletundi „Mis eesti keel on?“. Õpilased saavad tunnis ise keelt kuulata, vaadata, katsuda, tallata ja näidata. Uurime, kuidas on eesti keelt aegade jooksul räägitud, jäädvustatud, salvestatud ja kuulatud? Kui palju erinevad meie murded kirjakeelest? Kas saame oma sugulaskeeltest aru?

Tunni jätkuks sobib osaleda soome-ugri keeli tutvustavas programmis „Soome ugri keeled ja meeled“.

Gümnaasiumiõpilastele mõeldud muuseumitund „Usurikas Eesti“ vaatleb lähemalt ristiusu voolude, katoliikluse, luterluse ja õigeusu, samuti rahvausu rolli Eesti aja- ja mõtteloos. Programmis „Kuidas taltsutada plastmassi“ satume konservaatorite tööpõllule. Tunni käigus uuritakse plastesemeid, materjali saamismeetodeid ja laia kasutusvaldkonda. Selgitatakse plastmassi osa ülemaailmses reostuskriisis ning materjali teadlikuma kasutamise vajalikkust.

Viimane võimalus on külastada ajutist näitust „Ise tehtud Eesti“. Näitus viib tagasi tormilistesse 1990. aastatesse. Kuidas olla noor ja ennast väljendada? Kuidas hankida Ford Sierra? Kuidas saada eurooplaseks? Kuidas teha oma firma? Kuidas pääseda välismaale parema elu peale? Kuidas saada pintsaklipslaseks? Kust hankida kodu kaitsmiseks relv? Eelkõige gümnasistidele mõeldud muuseumitunnis „Banaanivabariigi kartulikoored“ räägime sellest pöördelisest kümnendist Eesti ajaloos. Näitus jääb avatuks oktoobri lõpuni.

Hea võimalus tutvuda ERM-iga iseseisvalt ning ühe teema kaudu on kasutada marsruudikaarte „Mere teekond“, „Avasta arheoloogiat“, „Avastusretk keelesugulaste juurde“ ja „Keelekatel kutsub“. Marsruudikaardid sobivad teadmiste täiendamiseks pärast ekskursiooni muuseumis.

Infot kõigi pakutavate programmide kohta leiab aadressil www.erm.ee/haridus. Lisainfot saab küsida ja muuseumikülastust tellida e-aadressil hariduskeskus@erm.ee.

Kohtumiseni ERM-is!


Comments are closed.