Õpetajate Leht 25. oktoobril
Õpetaja vastuvõtt: neljapäeviti kella 15‒17
Mida teha pretensioonikate lapsevanematega, kes peavad õpetajat klienditeenindajaks? Psühholoog Karmen Palts soovitab õpetajal lapsevanematega senisest palju rohkem suhelda. Ta leiab, et õpetajal võiks olla isegi iganädalane vastuvõtuaeg, mil lapsevanemad võivad julgelt tema jutule tulla.
Minu õpetaja-aasta Eestis
USA vabatahtlik Alisa Redding kirjutab oma vabatahtlikuaastast Tallinna koolides. Ta tunnistab, et õpilaste kaasamine osutus tema suurimaks väljakutseks, kui ta esines külalisena eesti koolis või andis seal tunde. Venelastega oli asi lihtsam, sest nad olid elavamad. „Kui eesti õpilased istusid vaikselt ja kuulasid, kostis vene rühmast pidevalt liikumist ja müra,“ kirjutab ameeriklanna.
Kuhu kadus ekspertide õppekava?
Juba mõnda aega on kütnud kirgi uus lasteaia riiklik õppekava. Kujunenud olukord on kummastav: alushariduse ekspertide töörühma poole aasta töö tulemusena valminud õppekava versiooni asemel on haridusministeerium aluseks võtnud hoopis teise töörühma ning teistel alustel välja töötatud dokumendi. Sõna saavad mõlema töörühma liikmed.
Väärtustades peresuhteid
Psühholoog ja pereterapeut Aet Lass märgib oma kirjatükis, et lastele turvalise kasvukeskkonna loomiseks tuleb väärtustada häid peresuhteid ja vaimset vara. „Vaimne tervis on kõige tähtsam,“ rõhutab Lass. „Meie, täiskasvanud, peaksime lähtuma soovist korraldada suhteid nii, et lapsed saaksid kasvada võimalikult pingevabas ja eluterves õhkkonnas.“
Ta toob välja ühe olulise probleemi meie ühiskonnas: „Kui vanemad pööravad omavahel tülli, ei lubata sageli ühel vanemal lapsega kohtuda. Hoolimata sellest, millised on lahkumineku draamad ja traumad, armastab laps mõlemat vanemat. Ta vajab turvaliseks üleskasvamiseks mõlemat.“
Kui saame üle künka, on hiigla hea tunne
Tänavune Riho Pätsi fondi laureaat Ursel Oja oli Eestis üks esimesi, kes paarikümne aasta eest lastemuusikakoolis pop-jazz-laulu õpetama hakkas. Ülenurme muusikakooli lauluosakonnast ehk rahvakeeli laulustuudiost on Oja käe alt tulnud ridamisi suurtel lavadel läbi löönud lauljaid, nagu Kerli Kõiv, Laura Põldvere, Hannaliisa Uusma.
Kodalukuvaimustusest sündis õpetajal oma näitus ERM-is
Tallinna Tondi põhikooli puu- ja metallitöö õpetaja Heidi Solo on vaimustunud kodalukkudest, mida sajandeid taluhoonete uste ees kasutati, kuid mis nüüdseks unarusse vajunud on. Solo vaimustus on koguni nii suur, et ta osutus ERM-i näituseideede konkursil väljavalituks ja sai võimaluse teha muuseumis kodalukkudest oma näitus.
Ettevaatust, ettevõtlusõppest võib saada pisiku!
Ettevõtlusõppe kuuekuulise koolitusprogrammi teisel lennul on pool stuudiumist läbi. Kuuldud tarkused lähevad asja ette nii ettevõtlusõppega alustajail kui ka kogenumatel. Õpetajate Lehe vestlusringis rääkisid õpetajad, millele nad oma töös rõhku panevad ja kuidas karisid ületavad.
Millest kirjutab Opettaja?
Silja Aavik annab ülevaate Soome õpetajate häälekandja Opettaja oktoobrinumbritest. Vaatluse all on koolide digiõppe suur erinevus kooliti, põhikoolides toimuv tööaja eksperiment, mille eesmärk saada teada õpetajate tegelikud töötunnid, aga ka ombudsmani tähelepanekud rikkumistest haridussektoris.
Kutsekoolid pakkusid tegutsemisvõimalusi
Teist aastat toimuval oskuste ööl tutvustasid kutsekoolid üle Eesti oma erialasid ja õppimisvõimalusi. Pärnus said huvilised uudistada nii Pärnumaa kutsehariduskeskust kui ka Pärnu Saksa tehnoloogiakooli.
Õpetajatel oli maru öö
Saarde hariduselu sihtasutus kutsus õpetajad üle Eesti võistlema ohutuse ja siseturvalisuse võistlusel, mis kandis nime Öömaru. Võistlus kestis õhtust poole ööni. Võidukarika viis koju Tapa gümnaasiumi võistkond.