Õpetajate Leht 29. novembril
Piltlik näide nüüdisaegsest õpetamisest
Artiklis tutvustatakse gümnaasiumi informaatika uut valikainet, millele on kaasa pandud aktiivõppe meetodid, millega seda uut ainet õpetada. Eelkõige pakutakse seal ümberpööratud klassiruumi meetodit, meeskonnapõhist õpet, töö käigus õppimist ning elulähedase õppe põhimõtet. Küsimus on selles, kas iga õppeaine ainekavale ei tuleks kaasa panna ka selle aine õpetamise kõige efektiivsemaid meetodeid ehk meetodikava.
Rohi vägivalla vastu: Brian O’Toole’i retsept
Jelena Rootamm-Valter tutvustab Eestit külastanud Guyana haridusjuhi Brian O’Toole’i süsteemi vägivaldsuse vähendamisel noorte seas. Kõige efektiivsemaks rohuks on osutunud noorte omaalgatuslik vabatahtlik töö ühiskonna teravate probleemide lahendamiseks: programmid looduse hoidmiseks, koduvägivallaga võitlemiseks, enesetappude ennetamiseks, soolise võrdõiguslikkuse kindlustamiseks, narko- ja alkoholisõltuvuse vähendamiseks jne. Seda võib nimetada ka aktiivsete kodanike kasvatamiseks.
Vene koolide õpetajad saavad nüüd emakeelset ettevõtlusõppe koolitust
Ettevõtlus- ja majandusõppega on haaratud olnud pigem eesti kui vene õppekeelega koolid. Et ka venekeelseid koole kaasa tõmmata, algasid sügisel ettevõtlusõppe seminarid vene keeles. Need on eelsoojendus veebruaris algavale kuuekuulisele koolitusprogrammile vene õppekeelega koolide õpetajaile.
Parimad kavatsused ei pruugi anda soovitud tulemusi
Alati leidub õpilaste hulgas neid, kelle huvi alkoholi, tubaka ja narkootikumide vastu tekitab õpetajates muret ja vajaduse tegutseda. Parimate kavatsustega tehtud sammud ei pruugi kaasa tuua soovitud muutusi laste käitumises. Kuidas aineõpetaja või klassijuhatajana panustada laste tervisesse ning ennetustöösse? Soovitusi jagab TAI laste ja noorte valdkonna spetsialist Brith Kupper.
Alkohol, tubakas, uimastid – mida kool teha saab?
Õpilaste riskikäitumisega seotud probleeme ei tohi peita, nendega tuleb tegelda mõtestatult ja järjepidevalt. Mitte et lihtsalt jagame õpilastele infot, vaid püüame panna neid ka kriitiliselt mõtlema. Kõige paremini saab koolis uimastiennetust teha õpetaja, kes oma õpilasi tunneb ja teab, milles keegi tuge vajab, tõdeb tervise arengu instituudi vanemspetsialist Triin Vilms.
Vabadus ja loovus käivad käsikäes
Igal lapsel ei pruugi olla õnne sündida peresse, kus temaga sihipäraselt ja hoolivalt tegeldakse. Seetõttu võiks just lasteaed olla väikese inimese eluteel esimene võimalus, mis aitab tasandada laste kasvukeskkonnast tulenevat ebavõrdsust. Töö, mida teevad laste harimisel ja kasvatamisel meie lasteaiad, on kuldaväärt. Kõrveküla lasteaed Päikeseratas pälvis tänavu hea lasteaia tunnustusprogrammi kõige kõrgema tunnustuse, karika ja väärtuskasvatuse lasteaia tiitli.
Millest kirjutab Soome õpetajate ajakiri Opettaja?
Novembrikuu ülevaade Soome õpetajate kuukirjast Opettaja pakub Eesti koolijuhtidele äratundmist – probleemid on samad ka teisel pool lahte. Nagu selgus hiljuti kaitstud väitekirjast, on kõige levinum murekoht koolidirektori töös asjaolu, et administratiivne töö sööb ära aja, mida peaks kasutama koolielu pedagoogiliseks juhtimiseks.