Tulevastel autotehnikutel on nüüd õppimiseks Lexus UX

15. nov. 2019 Annika Poldre toimetaja - Tulevastel autotehnikutel on nüüd õppimiseks Lexus UX kommenteerimine on välja lülitatud
Tallinna THK direktor Paul Alekand peab õppetööks saadud uhiuut hübriidautot Lexus UX vajalikuks, et olla kursis tehnikamaailma muutustega. Fotod: Karli Saul, Toyota Baltic

Tallinna tööstushariduskeskus (THK) on sõlminud koostöölepingu oma praktikapartneri Toyota Balticuga. Ettevõte toetab oskusteabe ja õppevahenditega. Selle sündmusega tähistati ka kooli 20. sünnipäeva.

Koostöölepingu järgi toetab Toyota Baltic AS kooli autoeriala õpet koolitusinventari ja õppematerjalide ning õpetajate koolitamisega. Kool sai õppeklassi ja töökoja ning õppevahendiks uhiuue 60 000 eurot maksva Lexus UX-i. Lisaks uuele hübriidautole on autoeriala õppureil nüüd ligipääs ka hübriidauto simulaatorile ja kättesaadavad autonduse teoreetilised õppematerjalid.

Ettevõttele on see kolmas sedalaadi leping Eestis ja viies Baltikumis. Esimene leping sõlmiti juba üsna oma tegevuse alguses, ligi veerandsada aastat tagasi Tallinna tehnikakõrgkooliga, järgmine kümne aasta eest Tartu kutsehariduskeskusega. Põhjuseks, miks valiti nüüd lepingupartneriks Tallinna THK, nimetas Toyota Baltic AS-i turunduse divisjoni juht Marek Maide kooli ja ettevõtte ühesuguseid väärtushinnanguid, need on innovaatilisus, tulemuslikkus ja professionaalsus.

Tehnilise hariduse programm

Ettevõtte ja kooli koostöö on kestnud pea kümme aastat. Maide sõnul oli selle loomulik jätk alustada nüüd koolis Toyota tehnilise hariduse programmiga. Sellist haridusprogrammi viib Toyota ellu enam kui 50 riigis. Üle 30 aasta on firma oma tehnilise koolitusprogrammiga kõikides maailmajagudes toetanud kutseõpet, et kooli lõpetavad noored suudaksid tööturule siseneda professionaalidena.

Pidev tehnoloogiate uuenemine ja uued jõuallikad, nagu elekter ja vesinik, elektriautod, isesõitvad sõidukid ja muud uued liikuvuslahendused, muudavad autotööstust suuresti. Seetõttu on väga oluline, et autotehnikute teadmised ja oskused oleksid ajakohased. „Soovime selle koostöö raames õpetada spetsialistidele, kes hakkavad karjääri tegema, tänapäeva tehnoloogiaid,“ rääkis Maide. Toetades kutseharidust, saab ettevõte endale pädevaid töötajaid.

Lepingu järgi annab ettevõte koolile õppevahendid, lisaks autole ja simulaatoritele ka elektritööde seadmeid jm. „Eelkõige tahame anda edasi teadmisi. Kutsume õpetajaid oma koolitustele, kus nad tutvuvad meie tehniliste materjalidega,“ rääkis Maide, kelle hinnangul on õpetajate täiendusõpe ettevõtte kõige suurem tugi koolile. Toyota Baltic osaleb oma valdkonnas ka kutsehariduse õppekavade koostamisel, õppurite eksamineerimisel ja kutsehariduse suunamisel.

Tallinna THK direktor Paul Alekand ütles, et leping on koolile tähtis eelkõige selle poolest, et kutseõppeasutustes on vaja omandada kõige uuemaid tehnilisi teadmisi ja oskusi. Tehnoloogia areneb nii kiiresti, et tähtsaim, mida kool õpetab, on direktori sõnul oskusteave.

Kingitus saabus õigel ajal

„Uus hübriidauto saabus õppematerjaliks väga õigel ajal,“ sõnas kooli transporditehnika valdkonna juhataja Raivo Kruusik. Sel sügisel asus Tallinna THK-s autotehniku erialale õppima rekordarv õpilasi. Kool on sel õppeaastal suurendanud hübriidautode õpetamise osa. „Uus Lexus UX on uus tase õppetöös ning loodetavasti ka õppijatele innustav motivaator,“ rääkis Kruusik. Tema sõnul on hübriidauto õppematerjalina kasulik ka tööandjatele ning koostööpartneritele. Nad saavad olla kindlad, et koolist tulevad spetsialistid, kes on õppinud tundma uusimat tehnoloogiat.

Autotehniku eriala õppijad omandavad Tallinna KHK-s järgmised ametid: autotehnik, -maaler, -plekksepp, -diagnostik, ja 5. taseme kere värvitööde meister. Sel aastal oli sisseastujate seas konkurents 1,6 soovijat kohale.

Direktori sõnul on koolil hea koostöö väga paljude autoettevõtetega. „Sõltumata automargist on Tallinna autoteenindustes tööl 30% meie lõpetajatest,“ sõnas Alekand.

Autoremonti õpetatakse Eestis 12 kutseõppeasutuses.


Tallinna THK 20 aastat

  • 1983. a sai valmis kooli praeguses asukohas, Tallinnas Sõpruse puiesteel hoone, kuhu asusid kutsekeskkool nr 42 ja 43. Esimene oli mehiste erialadega, seal koolitati gaasikeevitajaid, treialeid, lukkseppi jne; teine aga tüdrukute kool, kus õpiti trikotaažikudujaks, ketrajaks, karusnaha õmblejaks, köösneriks jne.
  • 1985. a sai kool nimeks Tallinna mehaanikakool. Seda nime kandis kool 1. septembrini 1999.
  • 1999. aastal oli koolis õpilasi 1081. 2019. aastal on 2183.
  • 8500 inimest on saanud koolilt kutsetunnistuse, erialade arv on kasvanud 10-lt 31-ni.
  • 1999. aastast on koolis õpetatud kolme eriala, need on autoremondi, metallitöö ja rätsepa eriala.


Tallinna THK tänavused Amservi stipendiaadid Andre Uusen, Janis Strazdins ja Marko Jürgens tutvuvad stipendiumilepinguga. Foto: Amserv Grupp AS

Ettevõtte stipendium Tallinna THK õppijatele

Lisaks õpikeskkonna kujundamisele hakkas Toyota andma Tallinna THK õppureile välja oma stipendiumi. Korraga antakse stipendium kolmele eri kooliastme õpilasele, kes lisaks stipendiumirahale saavad valida praktikakoha endale sobivas Amservi teeninduskeskuses üle Eesti.

Stipendiumilepingu allkirjastasid Amservi Järve esinduse juht Vahur Annsoo ja Tallinna THK direktor Paul Alekand. Annsoo sõnul on ettevõtte stipendium mõeldud eeskätt autoeriala õppijate motiveerimiseks ja järelkasvu kindlustamiseks.

„Stipendiumi eesmärk on suurendada autoerialade, nagu keretehniku, maalri, autotehniku ja -diagnostiku eriala õppijate motivatsiooni õpinguid edukalt jätkata,“ rääkis Annsoo. Tema sõnul mõistavad ettevõtted, et neil tuleb panustada oma tulevase asjatundliku personali ettevalmistamiseks.

Paul Alekand rõhutas Amservi ja kooli stipendiumilepingut allkirjastades ka seda, et kooli jaoks on eeskätt oluline Amservi pakutav tipptasemel oskusteave. „Meie kooli eesmärk on koolitada välja autoeriala uut tööjõudu ja selle valdkonna tulevasi professionaale ning seda ei suuda me üksi teha. Meie õppeasutuse ja ettevõtlusmaailma koostöö on äärmiselt oluline ja just seetõttu on mul väga hea meel meie kooli ja Amservi vahel sõlmitud stipendiumilepingu üle,“ rääkis Alekand.

Stipendium määratakse ühe õppeaasta jooksul kolmele Tallinna THK autoeriala õpilasele, kes on avaldanud toetuse saamiseks soovi ja kelle kool on esitanud nominendiks. Tänavusteks stipendiaatideks valiti õppurite seast teise kursuse õpilased Janis Strazdins ja Marko Jürgens ning kolmanda kursuse õpilane Andre Uusen. Amserv maksab igale õpilasele 1000 euro suuruse stipendiumi välja kümne kuu jooksul.

Tartus ja Tallinnas on ettevõte andnud stipendiume varemgi, kuid Tallinna THK õppijaile on see esmakordne. „Sellega on ettevõttel võimalik tekitada huvi oma firma kui töökoha vastu,“ ütles Toyota Baltic AS turunduse divisjoni juht Marek Maide.


Comments are closed.