Õpetajate Leht 20. detsembril
Et
õpilaste ees sära säilitada, peab tegutsema mitmel rindel
Jonas Nahkor tuli nelja aasta eest Väätsa põhikooli füüsikuks-leiutajaks. Ametinimetus kohustab ‒ ta ongi leiutanud viise, kuidas aine- ja ringitundidele uus nägu anda, ning suunanud laste pilgu nii energiatargale koolimajale kui kosmosesse.
Ahhaaliku kooli peaarhitekt Kristi Mumm
Tartu Forseliuse kooli loosung on „Igaüks on oluline“. „Püüame anda endast parima, et tõepoolest nii oleks,“ lausub õppejuht Kristi Mumm. „Õpilase ja õpetaja suhe peab olema sõbralik, aga mitte semutsev. Et sa oled siiras ega teeskle hoolimist, oled päriselt kohal, kuulad ja märkad.“
Katkise hingega lastest, turvatunde loomisest ja jõulusõnumist
Iga viies laps ja nooruk kannatab arengu-, tundeelu- või käitumishäire all. Igal kaheksandal on diagnoositud vaimne häire ning ta vajab abi. Kas ja mida saavad täiskasvanud teha lapse hingehaavade tekkimise ja hilisema ravi ennetamiseks? Millal ennetusega alustada?
Tartu luterliku Peetri kooli õppealajuhataja Külvi Teder mõtiskleb, kuidas luua kodus ja lasteaias lapse jaoks keskkonda, kus ta tajub: siin on meil aega, siin olen ma hoitud ja väärtustatud.
Õpilasfirmade tooteid on ka HTM-i kingikotis
Jõulukuu on õpilasfirmadele edukas müügiaeg, oma tooteid pakutakse laatadel, koolis ja sotsiaalmeedias. Neljal õpilasfirmal õnnestus saada suurtellijaks haridus- ja teadusministeerium.
Pikaveres päkapikumaal
Terve eelmise nädala oli Pikavere mõisakoolis avatud päkapikumaa, mida kool on korraldanud juba 1999. aastast. Iga päev said kaks ja pool tundi kestnud muinasjutulisest elamusest osa viis gruppi ehk umbes 90 last, kes lustisid muusikatoas, külmatoas, osavnäppude toas, vana aja jõulude toas, jõuluvana ja jõulumemme kambris ning lõpuks vaatasid kõik ühiselt saalis paljude lauludega jõuluetendust. Kuidas nii väike kool nii suure asja korraldamisega hakkama saab?
Mugavustsoonist ja diivanist ettevõtlike pilgu läbi
Kolmandat aastat pärjas ettevõtlusõppe programm „Edu ja tegu“ ettevõtlusõpet edendavaid inimesi ja meeskondi laureaaditiitliga. Viies kategoorias tunnustati 37 nominenti, parimatest parimad on MTÜ Ettevõtlusküla, õpetaja Krista Savitsch, õpilased Mihkel Mariusz Jezierski ja Sander Aukust, mentor Vaido Mikheim ning teavitustöö juht Liina Pissarev.
Kaasava hariduse proovikivi – kuidas arvestada kõikide õpilaste vajadustega
Soome õpetajate ajakiri Opettaja tutvustab hiljuti ilmunud raamatut „Õpetaja kutse-eetikat õppimas“. Raamatu autori Kirsi Tirri sõnul on hoolimine ja nõrgemate aitamine Soome koolisüsteemi põhiväärtusi, kuid sellega kaasneb küsitavusi ja ühekülgsust, justkui oleks kaasamine ainult nõrgemate aitamine. Andekaid õpilasi uurinud K. Tirri tõdeb, et kool ei paku võimekatele piisavalt pingutust nõudvaid väljakutseid. Kaasamise peaeesmärk peaks olema märgata kõikide õpilaste arenguvajadusi.
Lätiga silmitsi
Kirjanik, tõlkija ja luuletaja Livia Viitol on pälvinud läti luule ja proosa eesti lugejaile vahendamise eest mitu tunnustust. Ta on tutvustanud kahe maa kultuurisidemeid ja folkloori.