Õpetajate Leht 28. veebruaril
Peame astuma pikemaid samme, et noori tulevikuks ette valmistada
Kas ettevõtlikud õpilased on õnnelikumad? Kuidas on ettevõtlusõpe seotud PISA-ga? Nende ja teistegi küsimustel üle arutlesid vestlusringis Eesti koolijuhtide ühenduse esimees, Tartu erakooli nõukogu esimees Urmo Uiboleht, Mooste mõisakooli direktor Ave Kikas, Luua metsanduskooli direktor Haana Zuba-Reinsalu, Tabasalu ühisgümnaasiumi direktor Martin Öövel ja Hugo Treffneri gümnaasiumi direktor Ott Ojaveer.
Usalda, aga kontrolli?
Täiskasvanute koolitaja Reet Valgmaa kirjutab, et Krabi kooli kinnipanek mõni kuu enne kooliaasta lõppu on kontrollimise tippsaavutus, kuid ühtlasi usaldamatuse aupauk HTM-i poolt.
Joonistame lapsed rahulikuks
TLÜ sotsiaaltöö tudeng Evelin Metsis tutvustab töölehtede komplekti, mis aitab esimese klassi lastel pärast konfliktset olukorda ennast joonistades maha rahustada.
Karin Kilp: „Ekraane ega koormate viisi mänguasju ei olegi vaja“
„Meie pere keset lapikest maad, mille keskel kõrgub kolmesaja aasta vanune tuletorn; taamal pisut räämas suur maja, maja ees ja taga kiviviske kaugusel meri“ – nii kirjeldab vabatahtlik saarevaht Karin Kilp esimest kohtumist Keri saarega. Praeguseks on pere käinud saarel kolmel suvel ning seal kogetust on inspireeritud ka eelmise aasta lõpus ilmunud lasteraamat „Oma saar“.
Teeniv juhtimine loob koolis hea õhustiku
Tiia Kõnnussaar TÜ eetikakeskusest tutvustab Soome kooli teeniva juhtimise kogemust. „Kuidas ma saan oma töötajatele kasulik olla?“ See on peamine küsimus, mida teeniv juht endale esitab.
Sada semestrit ülikoolis
Tartu ülikool tunnustas teenemärgiga 94 töötajat, kel seljataga vähemalt sada semestrit. „Aastakümnetega on sügavalt muutunud arusaam teadusest, kus tulemuse sisu kaalukuse üle kipub prevaleerima selle kommunikatsioon ametnikele ja uskumus sellest, mis on moes ja oluline,“ märgib teenetemärgi pälvinud akadeemik Jaak Järv.
Edu matemaatikas eeldab sihikindlust ja püsivust
Oleme juba harjunud, et meie õpilased saavutavad matemaatikas suhteliselt häid tulemusi rahvusvahelistes PISA tasemeuuringutes. Milline on aga nende õpilaste taust, kes headesse tulemustesse kõige enam on panustanud?
Millest kirjutab Soome õpetajate häälekandja Opettaja?
Soome õpetajate ametiühing käivitas Meeleolumõõdiku, millega on praeguseks liitunud 9000 õpetajat. Ehkki vastajad peavad õpetajatööd äärmiselt oluliseks, on palju nukra alatooniga arvamusi. Probleemid on tuttavad meilegi: klassid on liiga suured ja mõne meelest on palk kehvapoolne alustavale õpetajale ja alushariduses. Sajad vastanud räägivad tööohu(tuse)st, hirmust ja vägivaldsetest olukordadest. Nii mõnelgi õpetajal on kehal verevalumid, sest kooliuusikud taovad jalgadega.